Old NA's: Seiko alert

Ok, het gaat hier niet om oude/vintage horloges, maar wel om een aantal horloges die ik even niet in huis had omdat ze een servicebeurt nodig hadden en/of enkele mankementen vertoonden.

Dankzij @Floris155 kunnen ze er echter weer jaren tegenaanšŸ‘šŸ». En ik was ze ook helemaal niet zo lang kwijt gelukkig. Zie review topic over hem.

Het gaat om 2 maal een SKX007, een K en J versie van bijna 10 jaar oud. Beiden hebben wat levenservaring opgebouwd, zoals je zeker op de bezel kunt zien. Ze liepen beiden niet goed: eentje stopte 's nachts (terwijl ik hem droeg, ben dus blijkbaar geen draaier in bed😜), de andere had een afwijking van minuten per dag. Met een nieuw uurwerk en pakkingen zijn ze echter weer in topconditie, waterdicht en klaar voor zee en zwembad. Wil wel een andere rubberen band want niet zo’n fan vd wave vent straps van Seiko. Iemand een idee voor een wat kleurrijkere rubberen band van enkele tientjes?

Bij de Sawtooth met blue wave dial werkte het snelverzet van dag/datum niet meer. Bij inspectie bleek bovendien dat er niet de juiste batterij in zat. Ook dat is allemaal verholpen en is weer helemaal top.

Tot slot slechts een klein mankementje bij de Ti Sammy wat de laatste maanden langzaam erger werd: een stroeve kroon (geen klik bij gebruik, werkte wel verder qua snelverzet etc.). Verder was deze 13 jaar oude Samurai nog prima en ook (net als Sawtooth) waterdicht.

Tot slot nog een groepsfoto. Dank voor het lezen en kijken, fijne dag nog😊

14 likes

Bonetto Cinturini

1 like

Thanks @vierport​:+1:t2::grinning:

Altijd fijn als het materiaal weer in orde is :+1:

1 like

Enkele tientjes… kunnen er ook 6 zijn… ik zou gaan voor een CB05 Crafter Blue.

1 like

Haha, ach ja daar heb je ook wel gelijk in. Wie weet verwen ik mezelf en de skx wel…:wink:

1 like

Veel plezier van met dit viertal
Het fijnste rubber dat ik tot nu toe heb gehad is nog altijd de Isofrane alleen die is wel wat duurder dan een paar tientjes, maar misstaat zeker niet op een skx

3 likes

Zeker een optie Floris​:+1:t2: En wat strakker dan de wave vent…:wink: