Old Skool

Top!

20230109_201055

8 likes

Welkom op HF, Stella!
Ben zelf erg gecharmeerd van Seiko. Zeer goede prijs-/kwaliteitsverhouding en aansprekende modellen. Maar Prisma is inderdaad zeer betaalbaar en op zich prima.
Vind het opvallend hoe goed jij trouwens thuis bent in de horlogeterminologie, voor een noob.
Veel plezier met de Prisma!

2 likes

Welkom en leuk horloge :partying_face:

2 likes

Hoi! Heb de terminologie hier sinds 2 dagen opgedaan, als iets je interesse heeft, leer je snel ;). Dank je en leuk hier te delen en te leren.

3 likes

Ja toch? Niet teveel poespas, zoals iemand schreef: een okay daily-beater :slight_smile:

2 likes

Thanks :slight_smile: :grinning:

2 likes

Leuk horloge Stella!

1 like

:innocent:

hij heeft ook een achterkant…

1 like

Welkom Stella! Bedoel je een Gul horloge, dat ken ik als watersport merk. Is Guhl geen shampoo-merk :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Hi Niels, jaaaa haha! Ik bedoel Gul!!

1 like

Welkom!
Veel plezier met/van jouw nieuwe horloge :+1:

2 likes

Merci! Zo ontzettend lief welkom geheten door jullie, goed begin van deze dag.
(even kijken op mijn klokkie hoe laat het is, hoor #omdat het kan)

:face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Van harte welkom!
Veel rond kijken en meelezen.
Als een nikkel allergie hebt dan zit het met een RVS kast/band meestal wel goed. RVS is in principe gewoon staal met koolstof toegevoegd.
Vaak zie je bij goedkope horloges dat de kast vernikkeld is en de backcase alleen rvs. (na een tijdje worden gaat de nikkel eraf en gaan de randjes rood koper kleuren en je pols groen.
Komt door de oxidatie)
Bij jou Prisma niet hoor die is wel van RVS zo te zien.
Titanium hoef je ook niet bang voor te zijn dat is een zuiver metaal, dus geen legering.

Een leuke Prisma heb je al. Het begin van een mooie hobby. Veel plezier.

2 likes

Klokkie? :open_mouth: Hier alleen over horloges praten hoor! :grin::grin:

2 likes

Jij wil 18k geelgoud.

1 like

Ik wil een praktisch horloge, zoals mijn 1e bericht vertelt. Maar misschien heb je dat niet gelezen. En geelgoud is niet mijn ding. Te blingy.

3 likes

Ohja oeps! :face_with_hand_over_mouth:

HF- etiquette inderdaad.
“Klokkies” hangen aan de wand of zitten in kerktorens,
horloges zitten om je pols

2 likes

Het gaat goed merk ik met deze edelstalen kast. Hier zit geen nikkel in. En het geen geelgouden kleur :+1:

1 like