Olympic Games 2020 Speedmasters

Nieuwe serie ivm de olympische spelen in Japan in 2020, ik zie een paar oude bekenden langskomen.

https://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-olympic-games-2020-speedmaster-for-the-japan-market/

Beetje jammer als je net een limited Mitsukoshi, Gemini IV, of Apollo 15 hebt gekocht voor teveel geld.

4 likes

Omgerekend €5200 euro voor de stalen varianten is nog wel te doen, maar dit is exclusief invoerkosten natuurlijk.

Inclusief bracelet deze keer. Ik word alleen wel een beetje moe van de zoveelste “limited” Speedmasters…

2 likes

Zolang ze binnen 24 uitverkopen kan ik het omega niet aanrekenen.

De Mitsukoshi panda en blauwe Gemini sowieso, zwart-gouden Apollo 15 waarschijnlijk ook, van de andere 2 moet ik nog zien of er liefhebbers zijn voor 2020 exemplaren.

Ze zijn wel mooi… Kleurencombinaties zijn goed gelukt. Had liever een instap speedy willen zien met een iets minder uurwerk en voor ongeveer €1000 te koop.

De Reduced bedoel je?

2 likes

Nee, die heeft holle endlinks. :neutral_face:

En geen step dials …

Het standaard uurwerk is al een budget versie van de column wheel cal. 321…

2 likes

Dat is een beetje te kort door de bocht :wink:

1 like

Uiteraard, toch zou het Omega sieren als ze weer een 321 of vernieuwde versie zouden produceren, omdat dit historisch dichter bij het origineel is, column wheels fijner zijn en omdat Omega best wel wat mag leveren voor het geld dat ze vragen.

Wat een trieste bedoeling.

Een aantal zijn re-issues omdat die zo hot zijn en een aantal kleurstellingen zijn een kopie van platina uitvoeringen.

Creativiteit: 0
Designer kosten: 0
Extra inkomsten: veul!

Dat doen ze heel goed, voor een schijntje investeren hebben ze straks weer een enorme hype en dikke inkomsten.

1 like

Dat zegt dan een boel over de kopers… :wink:

1 like

Ik vind dit stijlloos en een schoffering van liefhebbers die voor veel geld bijv. een Gemini IV of een Apollo 11 panda hebben gekocht. Omega blijkt een onbetrouwbare partner en dit zal hun eigen lijn van zogenaamde limiteds geen goed doen. :frowning_face:

4 likes

Doe me een beetje aan de eindeloze limiteds van supercars denken. Desalnietemin, erg fraaie klokjes!

De switch naar de cam is al gedaan in 1969 dus historisch correct vind ik een rekbaar begrip. Er zijn overigens goede redenen voor de switch, en cam is niet noodzakelijk minder kwalitatief dan column…

1 like

Die 2e met gouden accenten is wel echt heel erg lekker!!

Maar nu eerlijk, als je moest kiezen, cam-lever of column wheel?