Omega 1974

Beste kenners en liefhebbers,

Ik heb van mijn vader een horloge geërfd; het betreft een Omega Automatic, en uit het garantieblaadje lees ik dat deze uit 1974 is.

Ik heb er totaal geen verstand van, h.e.l.p!

Kan iemand mij vertellen welk model dit is?

Het horloge stond in de originele doos stil, maar toen ik deze voor de grap om deed, begon hij te lopen. Er zit totaal geen krasje of wat dan ook op; hij is helemaal in perfecte staat.

Wat is hij überhaupt waard?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik vond deze, de prijs is misschien wat hoog, maar misschien is een verzamelaar (met smacht) wel bereidt dit te betalen:

http://www.chrono24.nl/omega/vintage-geneve-date-automatic-case-1660163--id2563701.htm?dosearch=true&picnum=0&query=omega+geneve+date+automatic&resultview=list&searchexplain=1&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm

Sorry maar ik ken echt niemand die voor een simpele Geneve met jaren 70 uurwerk €750 gaat betalen , ik verkoop dit model voor rond de €150 -200.

Leuk horloge hoor en in goede staat maar het is wel een instapmodel Omega , het kan nog wat uitmaken welk uurwerk erin zit, als er een jaren 60 automaat in zit is dat kwalitatief wat beter dan een jaren 70 uurwerk ,als je achterdeksel opent kan je dit zien aan cal nummer of aan vorm van de rotor ,als deze bijlvormig is dan heb je een leuker uurwerk dan wanneer er een standaard platte rotor in zit.

Leuk dat je het doosje er nog bij hebt. Mooie set om te bewaren voor later. Veel meer dan EUR 200 zul je er inderdaad niet voor krijgen.

gekkehuus Schreef:

Sorry maar ik ken echt niemand die voor een
simpele Geneve met jaren 70 uurwerk €750 gaat
betalen , ik verkoop dit model voor rond de €150
-200.

Leuk horloge hoor en in goede staat maar het is
wel een instapmodel Omega , het kan nog wat
uitmaken welk uurwerk erin zit, als er een jaren
60 automaat in zit is dat kwalitatief wat beter
dan een jaren 70 uurwerk ,als je achterdeksel
opent kan je dit zien aan cal nummer of aan vorm