Prachtig deze!
En niet iedereen hoeft een micropiemeltje te compenseren.
U draagt het liefst Diesel horloges?
Bij de voetbal is mn bijnaam Pinkeltje en mn kleinste horloge is 45 mm…
Van de week nog dit:
35 mm. Draagt licht en plezierig.
Licht is een ti. Omega ook. Plezierig met 43 mm?
Nope.
Grof gezegd:
- jaren 30-60: maten van 30-36 mm ala hoofdlijn voor herenhorloges;
- jaren 60-90: 36-40 mm als hoofdlijn voor herenhorloges;
- jaren 90-2010: 38-46 mm als hoofdlijn voor herenhorloges;
- 2010-heden: 36-42 mm als hoofdlijn voor herenhorloges.
Nou omgezet naar comfort: onder de 35 mm wordt het wel erg klein en lastiger afleesbaar, boven de 40 mm neemt het comfort af. Boven de 42 mm is een harde “nee”. Mijn “sweetspot” is 36-39 mm.
Dit is allemaal nog tamelijk generieke info, het ligt nog erg aan curves van de lugs, lug-to-lug maat en kastvorm hoe een maat werkelijk uitpakt. Een Nomos Tangomat zit verschrikkelijk bij mij terwijl de maat ervan perfect is… op papier.
Al heel lang vind ik van Omega:
-Techniek geweldig.
-Uiterlijk: meh.
Geef mij maar de vintage Omega’s . De hier getoonde horloges vind ik echt verschrikkelijk.
Omega is sowieso vet en 43mm niet te groot (wat mij betreft), maar echt mooi… Mwah
Omega is echt “all over the place” met hun designs, ik kan het niet meer volgen. Vorig jaar een hele mooie introductie met de AT kleurtjes (productie lijkt ook eindelijk op gang te komen):
en nu deze gedrochten, duidelijk geïnspireerd door de Tell-sell Invictas. I give up.
Jammer dat ze nog niet meegaan met de trend van kleinere modellen, een Seamaster 300 Pro zou gaaf zijn in 38-39mm.
Die Worldtimer kan me weinig bekoren met z’n 43mm…
Ik vind 'm tof, maar niet 10k tof.
De groene bezel is too much en trekt teveel de aandacht. Was wel yummy geweest als die goud-achtig was i.c.m. een TT bracelet.
Die groene bezel vind ik jammer denk ik.
Verder gaaf .
Krijg er een beetje Chr ward gevoel bij.
Bij Aziaten denk ik altijd aan smalle polsen dus dan is de 43 mm wel een misser van Omega
Eens!
Exact dat. Als ik 10.000 ballen aan een worldtimer uitgaf wou ik 39x9mm hebben, zeg maar. Geen 43x14+.
Ik vind ze prachtig, maar veul te groot.
Beetje meeliften op het succes van een @StefKet Ketelaars?
Dat wel
Maar dat niet. Ik heb wel een hoop te compenseren.
Stond er niet omega op een swatch wijzerplaat afgelopen jaar?
Die link zie ik niet.
Goed. Ik vind deze aquaterra helaas te groot en veels te druk.
Zal zeker indruk maken in het echt maar mij krijgen ze niet zover dat ik er 1 koop.
We hebben op het forum betere fotografen
O.a @FRANS3 maakt betere foto’s
Te duur en met 43mm te groot. Stiekem vind ik ze wel mooi, alleen de groene bezel niet
Ik moest lachen… niet uitlachen
Een Speedmastertje is toch wel lekker hoor…
Stiekem vind ik de Twelve met de degradé dial en het chronometer uurwerk mooier.