Omega 2023 horloges

En draagt door de lichte plaat, relatief dunne, lage en hoogglans bezelrand in combinatie met stevige lugs groter dan je op basis van 35mm zou vermoeden, zo’n IWC R810 is echt lekker!

2 likes

Ik kan hem je warm aanbevelen. Er staat er zelfs nog 1 in het blauw hier op HF :smirk:

Nou moet ik eerlijk zijn… Ik heb gisteren een groot horloge gekocht dat intussen naar me opgestuurd is.
42 mm. Maar ik wilde het model al heel lang hebben.
Wel licht en draagbaar trouwens.

2 likes

Ondanks smalle polsen loopt men graag met ‘zichtbare’ horloges als teken van succes, bling bling en een maatje meer is ook geen bezwaar … :wink:

Daar hadden ze het wat mij betreft bij moeten houden. Het zal de kleur zijn. :sunglasses:

1 like

Is toch ook een soort van vintage?

2 likes

Focus liever op een nieuwe Planet Ocean…

1 like

1965… best wel vintage.

38,6 mm i.p.v. 42 trouwens.

3 likes

Is er al een limited editie?
De gewone versie heeft iedereen straks.

2 likes

Het lijkt dat Omega is afgestapt van Limited editions, de laatste LE was in 2019.

2 likes

Ja dat zou een no brainer zijn qua aanschaf.

1 like

op het eerste gezicht wel mooi,maar…
ik weet het niet, die wereldbol in het midden gaat snel vervelen denk ik,
ik denk ook niet deze snel hier tegen te komen :thinking:

2 likes

Als vintage is deze maat helemaal prima toch. Prachtig horloge.
Maar op mijn pols is het als een vlag op een modderschuit.

2 likes

Die Limited editions van duizenden horloges sloeg ook nergens op natuurlijk.

3 likes

Zie de foto’s van de heren Connery en Ali hierboven :wink:

Het kan vaak best goed, een wat kleiner horloge op een grotere pols.

2 likes

Dat dan voor 10k? Mwah… Zou ik ook niet acuut blij van worden. Ik kocht de mijne (SMP 300) in '96 voor hfl. 2.000,-, dus een dikke € 900,-…

1 like

Vind je Omega geen goed merk?

1 like

Bedrag hoorde je me nog niks over zeggen. .

1 like

En voor 'n heel brood bij de bakker betaal je nu omgerekend hfl. 7,-, dat had je ook niet kunnen bedenken vroeger.

2 likes

Mij is het te lelijk

2 likes

Hoe bedoel je die vraag?

In kwalitatieve zin?
Qua design?
In marketingtechnische zin?
Beoordeeld vanuit een value for money voor de producten?
Qua klantvriendelijkheid?
Qua innovaties?

Ik heb daar per punt namelijk wel een mening over.

Omega is kwalitatief goed. De producten zijn duurzaam. Zeker mijn vintage Omega’s blijken keer op keer uitermate betrouwbaar, comfortabel en duurzaam te zijn.

Design… varieert. Een flink deel van hun aanbod van de laatste 10-20 jaar is me te groot en zit niet fijn. Daarbij vind ik bijv. de groene bezel in dit draadje afzichtelijk. Sommige wijzerplaten uit de moderne line up idem. Vroeger vond ik dat echt beter.

Marketingtechnisch? Ruk. Hoe graag ze ook willen, Omega is géén Rolex en de hele move naar een hoger segment is gekunsteld. De eraan gekoppelde prijsverhogingen zijn kunstmatig en absurd. Waar ik vroeger voor de lol zo nu en dan een nieuwe Omega kocht laat ik dat nu uit mijn hoofd. Teveel leuks in hun prijs-bracket. Ik voorzie een flinke klap voor ze als de economie onderuit gaat/de rente flink stijgt.

VFM voor de consument? Ruk. 10k voor een horloge met GMT dat niet van een edel metaal is? Koekoek. Een Speedmaster voor wat is het tegenwoordig? 8k? Bezopen. Leuk spul voor een milletje of 3-3,5. Niet voor deze prijzen.

Klantvriendelijkheid? Ruk. O.a. slechte ervaringen met klantenservice bij defect aan een nieuw horloge gehad. De servicetijden zijn te lang (te weinig goed personeel i.c.m. veelal blokken van individuele/zelfstandige horlogemakers) veel onderdelen worden niet, niet tijdig uitgeleverd. Prijzen zijn gigantisch kunstmatig opgepompt. 130 usd voor een plexiglaasje? Bezopen.

Innovaties? Enerzijds leuk (co-axiaal, betere finish, materialen), anderzijds vind ik het verlengen van een service interval “want co-axiaal” de klant verneuken. Opwinding enz. slijt net zo hard als voorheen. Een ander échappement maakt daarbij geen verschil. Maar dat is geen punt bij Omega zelf, want bij een absurd duur gemaakte servicebeurt kiepert men er gewoon een hele bak nieuwe onderdelen in. Is een goede bron van inkomsten. Voor mij is de charme juist met tijdig onderhoud zoveel mogelijk dingen goed te houden (veren en pakkingen moeten natuurlijk vervangen worden, dat is puur consumptiemateriaal).

5 likes

7mcf16

2 likes