Omega 2023 horloges

Goh, gisteren nog € 1,50 ervoor afgetikt.
Was midden jaren '90 volgens mij hetzelfde in Hfl., dus dat is dan 2,2 x zo duur geworden.

Die SMP van hfl 2.000 gaat nu voor € 6.400 (bron: site juwelier Van Willigen). Dat is ca. 7 x zo duur dus.

Brood: 2,2 x zo duur in 30 jaar.
Omega: 7 x zo duur in 30 jaar.

Zullen we weer even realistisch doen en geen onzinnige vergelijkingen maken.

1 like

Terugkijken hoeveel iets in het verleden kostte is wat mij betreft onzinnig.

2 likes

Zonder enig besef van de prijzen voor bepaalde producten t.o.v. het verleden maar list aftikken vind ik onzinnig.

1 like

Ik kijk naar wat ik nu kan uitgeven obv mijn inkomsten, dat is voor mij voldoende.

3 likes

:clown_face:

2 likes

Haha, duidelijk😄

2 likes

Lekker kort samengevat ook, nietwaar?
:crazy_face::stuck_out_tongue:

2 likes

Ieder zijn smaak.
Daar laat ik het maar bij :upside_down_face:

2 likes

Oh oh… Ben benieuwd… Heb net een De Ville co-axial gekocht :grimacing: Ik mag toch hopen dat het kwalitatief goed spul is. Althans die verwachting heb ik natuurlijk wel. Ik ga vast sparen voor een servicebeurt :wink:

1 like

Ik heb ook een DeVille coaxiaal. Ze zijn prima gemaakt.
Geen zorgen op dat punt.

Wat mij tegenstaat is het 10 jaars service-interval.
De opwinding lijdt en slijt heel veel als je 'm (bijna) dagelijks 10 jaar draagt. Zelfs als het echappement op dat interval ontwikkeld is. Om zonder veel slijtage een onderhoudsinterval te verdubbelen moeten alle slijtagepunten aangepakt zijn en niet alleen het anker en echappement.

Ik zou’m bij veelvuldig gebruik een aantal jaren eerder servicen.

1 like

Ah dat geeft weer wat rust. Thanks voor de tip!

2 likes

Ik zie bijvoorbeeld onderstaande limited edition nog te koop op de website:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-olympic-official-timekeeper-co-axial-master-chronometer-39-5-mm-52232402001001

Die was in 2018 geïntroduceerd:

Oh ben benieuwd hoeveel van de Limited Editions na 5 jaar nog niet verkocht zijn :crazy_face:

Is er trouwens ergens een overzicht van alle Limited Editions?

Die ben ik nog niet tegengekomen, denk dat het best een klusje is als iemand zich eraan waagt.

1 like

Ik vind de ‘reguliere’ hiervan en de 75 jaar versies zoveel mooier. Die gekleurde bezel snap ik echt niet.

Mee eens