Omega -6 spd dus naar Zwitserland!

Goedemiddag mede leden,

Heb een paar dagen geleden mijn Seamaster 300 diver master chronometer bij :sheep: en :lemon: ingeleverd voor revisie/onderhoud.
Het beste ding loopt -6 per dag terwijl het volgens de specificaties tussen de 0 en +5 zou moeten lopen. Toen ik dit aangaf vroeg de beste mevrouw mij of het 6 minuten per dag betrof.
Na mijn reactie van nee mevrouw het betreft seconden keek zij mij aan alsof ik een spraakgebrek had.:joy: Nu ben ik lang genoeg bezig met horloges om te beseffen dat mechanische horloges nooit helemaal accuraat zullen zijn maar als ik 4k aan een horloge besteed dan heb ik toch wel wat verwachtingen. Zeker als er wordt gepronkt met Metas certificatie en co-axiale uurwerken.
Er zit nog garantie op dus dit leek mij het ideale moment om hem in te leveren.
Over een week of 12 verwachten ze het horloge terug.
Voor een horloge met een normaal niet chronometer gecertificeerd uurwerk vind ik -6 spd overigens prima hoor hoewel ik mijn horloges liever in de + heb lopen.
Puur uit interesse en mogelijk prettig leesvoer, hoe staan jullie hier in?

Foto van het onderwerp.

Grtz!

27 likes

Helemaal met je eens! Het is geen goedkoop horloge, en daar mag je wat voor terug verwachten.

3 likes

Terecht :+1: achter lopen vind ik sowieso verschrikkelijk

6 likes

Ja gelijk heb je 1 seconde per dag volgens de norm verschil
Zou er ook doodziek van zijn.
Moet je en Seikotje nemen dan heb je pas een probleem.

5 likes

Mijn Aquis loopt ongeveer +6 per dag. Iets minder zou leuk zijn maar ik vind het niet storend. Mijn Invicta werkhorloge loopt iets van +2 :roll_eyes:.

1 like

Interesseert mij werkelijk helemaal niks. Om de paar dagen toch een ander horloge, en ik zit ook niet elke dag op hetzelfde tijdstip de tijd te checken of ze nog wel “goed” lopen (want waarom zou ik mij in godsnaam druk maken over 6 seconden).

21 likes

Je betaald een flinke prijs voor een uurwerk, omdat je het wil en mooi vindt. Als het dan niet naar behoren werkt, gaat het terug. Groot gelijk.

3 likes

omdat ik nog al een uitgebreide collectie heb wissel ik om de 24u wel een ander,
dus maal ik er niet zoveel om of die nu 6 of zelfs 60sec. in de min of plus zitten.
als ik ze gebruik zet ik ze juist (als het al nodig is) en zolang ze niet stil vallen tijdens het dragen weet ik hoe laat het is :ok_hand:

8 likes

Voor mij is de kunst van horlogerie om iets mechanisch, zo accuraat mogelijk te laten werken

Ik zou dan ook absoluut geen genoegen nemen met die afwijking op een horloge van die prijs met die certificering.

5 likes

Ik zou zo’n verschil niet opmerken, maar je staat in je recht. Erger dan elke dag -6 is als het horloge onregelmatig loopt.

2 likes

Gaat ie echt naar Zwitserland? En niet naar het vermaledijde “service”-center in Diemen?

3 likes

Groot gelijk hoor. Ik heb ze overigens ook liever op +5 spd dan -1 spd, laat staan -6 spd :rofl:

2 likes

Groot gelijk! Je betaald veel geld voor een horloge met een bepaalde certificering, het moet dan ook aan die eisen voldoen. Ik ben benieuwd hoe hij loopt als je hem retour ontvangt!

1 like

Maakt mij niets uit. Die paar seconden per dag ga ik niet merken. Zodra het uit de hand loopt moet het uiteraard wel opgelost worden.

1 like

Verkoopt wel minder lekker

On topic, mij boeit t ook niet zo.

Daarnaast, volgens mij zijn die certificeringen behaald voor t horloge werd gedragen, gerammeld, gestoot etc dus vraag me ook af in hoeverre er “garantie” op zit

1 like

12 weken om iets bij te regelen…tja…hoe sta ik hierin? Zal er eens over nadenken…

1 like

Wat is het verschil tussen min 6 en plus 5 ?
Ik zet 'm 1 of 2 x per maand gelijk.
Thats it.

2 likes

Wat een rust zonder secondewijzer :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 likes

-6sec zou ik me ook aan storen, zeker bij dat uurwerk. Kleine + zou mooi zijn

1 like

In Diemen zit wel een service center maar dat is van Schaap en Citroen.
Omega service zit in Brussel.

4 likes