Omega -6 spd dus naar Zwitserland!

Je leest natuurlijk altijd de verhalen als het fout is gegaan…
99% van de reparaties zal gewoon goed gaan maar daar hoor je niks van.

Een afwijking van 6 sec, mij zou het niet veel uitmaken.
Boven de 10 sec per etmaal zou me gaan storen.

1 like

Ik denk dat ze het horloge eerst gaan afregelen en kijken of ze 'm binnen de norm kunnen krijgen.

1 like

Tuurlijk gaan ze dat doen :stuck_out_tongue: . T omega, niet sinterklaas.

Gaan echt niet gratis servicen als t niet hoeft.

3 likes

Dat is een pols computer, geen horloge :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik schreef daarom wel eens. Het zou maar net de jouwe zijn. Sowieso best om dat overal te doen waar je em achterlaat.

2 likes

Deze man was blij dat hij foto’s had gemaakt. Best een lang verhaal maar ik vond het leuk kijkvoer.

3 likes

Helaas ben ik niet zo bijdehand geweest. Op de bon die ik meekreeg stond dat het horloge de normale gebruikssporen heeft. Dus als hij extreem toegetakeld terug komt heb ik in ieder geval dat als uitgangspunt.

1 like

Horloges worden afgeregeld in meerdere standen, meestal 6 (wijzerplaat boven/onder, kroon op 3,6,9,12).
In iedere stand zal het een andere afwijking vertonen. Bij de ene loopt het iets voor bij de andere iets achter. De truc is om het zo af te regelen dat het bij normaal dragen rond de 0 zit.
Aangezien je nooit hetzelfde beweegt is de afwijking iedere dag anders.
Ligt het horloge een dag op tafel, heb je plots meer afwijking dan de dag ervoor.
Als je een dag wandelt is de afwijking anders dan een dag op kantoor.
Met de kleine afwijkingen waar hier over gesproken wordt wens ik je succes met het vaststellen of je horloge straks nauwkeuriger loopt…

2 likes

Maar dan loop je wel voor lul :wink:

3 likes

Lijkt me niet zo moeilijk, als TS nu op -6s uitkomt en straks op +3s per dag is hij blij. Desnoods 6 dagen wegleggen en kijken welke positie welke afwijking heeft met een app, bij dagelijks dragen zal het daar dan tussen liggen;

Screenshot_20231231-195059~2

2 likes

Die van mij loopt +3,75 per dag en daar irriteer ik me dood aan.

M’n laatste Rolexen en Tudors die liepen allemaal preciezer dan de omega.

Ik weet dat ik aan het mierenneuken ben, maar een horloge waar 30 x op staat master chrono dit en master co axial dat, daar moet gewoon een afwijking in zitten van maximaal 1.5 seconden, anders heb die hele poppenkast er omheen gewoon geen zin.

2 likes

Mooi.

Dat is binnen spec.

Koop rolex dan.

Misschien volgend jaar weer. Ff kijken hoe ik de AD kan afpersen om er een voor list te krijgen.

1 like

Was ik al bang voor…

Zal wel meevallen denk ik. Toen ik het horloge een paar jaar geleden kocht liep het aan de pols +1 spd en als ik het 's avonds in de box deed pakte het die seconde weer terug. Liep eigenlijk heel secuur dus. Ongeacht of ik veel in beweging was of niet. Als het in de plus terugkomt ( binnen specificaties) ben ik tevreden.

1 like

Of een Casio :wink:

1 like