Omega -6 spd dus naar Zwitserland!

Ik denk dat men een ruime termijn heeft aangegeven, dit jaar 2 Omega’s onder garantie opgestuurd, na 3,5 weken waren ze terug van een complete service.

2 likes

Omdat het een Chronometer is…

2 likes

Mijn Casio Duro van €67 loopt +4s per maand.

Mechanische horloges wisselen zowat elke dag dus het zal me totaal niet boeien ,als ik het al zou merken.
Ik zet ze globaal op tijd, naar de secondewijzer kijk ik al helemaal niet, dus ik zou het horloge 3 a 4 weken moeten dragen voor ik het zou merken.

4 likes

Heel gênant misschien, maar mijn Rolex Explorer 214270 liep op enig moment 3 seconden achter, buiten de specificaties dus. Geen ramp van wereldformaat, maar ik fiets regelmatig langs een Rolex boutique van S&C, dus ik kon eenvoudig informeren of die onvolkomenheid misschien gemakkelijk kon worden verholpen. Ik werd uiterst vriendelijk te woord gestaan en de dienstdoende horlogemaker was bereid het horloge ter plekke opnieuw “af te regelen”, terwijl ik voorzien werd van een heerlijke cappucino. Een tevreden klant verliet zo’n 20 minuten later het pand, al bleek een week later dat het horloge na het afregelen ruim 3 seconden voorliep. Opnieuw de euvele moed gehad S&C hiermee lastig te vallen, weer onmiddellijk en uiterst sympathiek geholpen en nu is er al twee maanden geen enkele afwijking te bespeuren. Blijkbaar is het beleid hieromtrent afhankelijker van merk dan van verkoper (in beide gevallen S&C).

4 likes

S&C Rotterdam had vroeger ook inpandige horlogemakers, maar sinds de verbouwing is dat niet meer het geval. Was wel zo makkelijk geweest.

1 like

Ik dacht altijd dat afwijkingen erbij horen, maar ik lees hier dat je wel wat mag verwachten blijkbaar. Mijn Omega Seamaster 300m en Breitling Premier B01 zijn vooral inconsistent.

Nu bijvoorbeeld loopt m’n Omega na 3 dagen nog steeds op de seconde gelijk en m’n Breitling zo’n 15 seconde achter. Staan ze weer een keer stil en stel ik ze opnieuw in, kan het compleet andersom zijn oid. Beide nu 2 jaar oud.

Dat zou dus niet mogen?

1 like

Inconsistent is helaas beslist zorgelijker dan constant dezelfde afwijking. Opnieuw afregelen is in het eerste geval immers niet genoeg. Je hebt echter grond voor klagen als de afwijking (niet een keertje, maar redelijk systematisch) buiten de specificaties valt. Heeft die Omega van je bijvoorbeeld een “Metas” certificaat, dan moet de afwijking (per dag) tussen de 0 en 5 seconden bedragen. Maar nogmaals, ik zou er niet mee teruggaan als de afwijking alleen zo nu en dan groter is.

1 like

OK, Bienne/Biel it is. Maar was wel nieuwsgierig geweest naar wat voor lijnen het horloge trok op de Timegrapher. Ik heb de tools om moderne Omega’s af te regelen. Vergelijkbaar met Microstella. Evengoed - onder garantie; laat ze het maar uitzoeken daar. Hoop wel dat-ie echt naar CH gaat en niet naar Belgistan of Portugal. :roll_eyes:

1 like

Daar zit je wel aan de grenzen hoor. :sweat_smile: Maar top dat je goed geholpen bent! Moeten ze bij Rolex die -2/+2 norm maar niet handhaven…

1 like

Dat valt niet over een kruidvat quartz voor mij.
Daar zit echt de aller-aller-allergoedkoopste chinese zooi in.

Een casio van 15 euro loopt nauwkeuriger dan een mechanisch horloge.

Vers uit de fabriek. Niet na jaren dragen.

2 likes

Ik heb een Rolex Explorer 214270 MK2 en heb echt geen idee of dat hij een paar seconden voor of achter loopt. Na een week dragen klopt het iig nog tot op de minuut en die paar seconden interesseren mij ook eigenlijk niet.

3 likes

Ik snap het probleem er niet mee, loopt hij voor of achter zet je hem goed en klaar :yum:

2 likes

De prijs van het horloge is voor mij niet de afweging om het ge laten reguleren bij deze afwijking. Zoals gezegd, een goedkope quartz is accurater. Het is een factor die je bij aankoop mee neemt in de keuze. Smaken verschillen.

Voor mij gaat het om relatief t.o.v. de specificaties. -6 is relatief ver van de METAS certificering. Als mijn SPB153 -20 sec. loopt, lijkt dat veel maar het is relatief dichtbij de specificaties.
Als het relatief ver van de specificaties ligt, zou er iets mis kunnen zijn met het uurwerk en kan nakijken geen kwaad.
Althans, dat zou mijn overweging zijn :sweat_smile:.

2 likes

In relatieve zin slechts een afwijking van 20% ten opzichte van specificaties. Daar zou ik hem niet voor laten openen, met alle risico’s op vuil en schade die daarbij komen kijken. Voor mij zou de afwijking vanaf 1 minuut pas zorgelijk worden.

Maar iedere liefhebber staat daar anders in. En als jij je eraan stoort, moeten ze het maar oplossen.

Edit: ik had het niet goed gelezen. In relatieve zin is afwijking groter. Maar dan nog 6 seconden zou voor mij geen reden zijn voor terug te sturen.

2 likes

TS heeft niets te verliezen met nog maar 3 mnd fabrieksgarantie, als Omega een complete service uit gaat voeren is het horloge voor de komende 5 tot 8 jaar servicekosten vrij, plus dat er weer 2 jaar garantie op het horloge zit.

1 like

Kunnen ze bij een AD snel checken hoe een horloge loopt? Ofwel gewoon even binnen lopen?

1 like

Hangt ervan af of er ook een inhouse service center is, bij Pertijs bv wel een WR machine en ik geloof ook geschikte timegraphers. In de Panerai boutique in Antwerpen hebben ze niet eens een droge druktester.

1 like

Zou er ook mee terug gaan. Hij wijkt af v hun norm en zit nog in de garantie.

Hoop wel dat je foto’s hebt gemaakt vd staat. Las hier wel eens verhalen hoe toegetakeld horloges bij s&c wel eens terugkomen…

1 like

6 minuten :sweat_smile:
Omega garandeert bij aankoop dat de specificaties van dit horloge tussen 0 en +5 seconden gegarandeerd zijn. Ik denk dat als het je irriteert, je 100% gelijk hebt om het aan te passen. Het horloge kost genoeg en valt nog onder de garantie. Gelukkig draait mijn Aqua Terra na twee jaar nog steeds tussen 0 en +1, maar bij -6 zou ik hem ook laten aanpassen.

1 like