Omega 8500 vs 9300

Beste mensen,

Ik ga een Omega Seamaster Planet Ocean kopen. Na veel zoekwerk zie ik dat 9300 uurwerk de nieuwste is maar ook duurder dan 8500. Welke uurwerk is beter met prijs/kwaliteitverhoudig? En wat vinden jullie van dit horloge? Kunnen jullie wat advies/tips geven?

Ieder nieuw model Omega wordt altijd weer duurder. Maar als je daarbij bedenkt dat bijv. Een Speedmaster uit de jaren 70 nog perfect loopt, dan hoef je bij een ouder model echt geen angst te hebben voor mindere kwaliteit. In tegendeel zelfs zoals bleek kort na invoering van het co-axiaal mechanisme. Deze problemen zijn nu wel opgelost, maar nieuw is dus niet altijd beter.

Wel een heerlijk vette klok overigens (tu)

ja he echt een vette horloge. Ik vind speedmaster niet zo mooi en oude modellen van seamaster ook niet. Maar deze vind ik de beste en die vorige model van seamaster met 8500 is ook mooie.

Waar ga je het horloge kopen? Bij een dealer of ergens anders.

Niet bij een dealer daar is veel te duur. Bij dealer kost het 6100. Ik zag bij wwwwatches voor 4600

Deze nieuwe is een Beauty!! Heb mijn Omega PO ook bij wwwatches gekocht. Prima ervaring en zeer scherpe prijs. Verder heel correct en netjes geholpen. Officiële bon met garantie uiteraard.

Grz,
Cyrille

ales Schreef:

Beste mensen,

Ik ga een Omega Seamaster Planet Ocean kopen. Na
veel zoekwerk zie ik dat 9300 uurwerk de nieuwste
is maar ook duurder dan 8500. Welke uurwerk is
beter met prijs/kwaliteitverhoudig? En wat vinden
jullie van dit horloge? Kunnen jullie wat
advies/tips geven?

http://perpetuelle.wpengine.netdna-cdn.com/wp-cont
ent/uploads/omega-Seamaster-Planet-Ocean-45-50-mm-
Chronograph-620x377.jpg

Het nieuwere uurwerk is wel knapper gemaakt en zou volgens de Omega shop in Londen nog langer goed lopen. Daarentegen vind ik de oude met 3 subdials mooier.

De Omegashop lijkt mij niet direct onbevooroordeeld…

hcptdg Schreef:

De Omegashop lijkt mij niet direct
onbevooroordeeld…

:smiley:

Ik ben niet van de Omega’s maar hij ziet er stoer uit!

De 8500 & 9300 zijn beide nieuwe uurwerken.
De 8500 zit in de nieuwe PO, Ploprof en Aqua terra en de 9300 zit in de chrono PO van jouw plaatje.

ales Schreef:

ja he echt een vette horloge. Ik vind speedmaster
niet zo mooi en oude modellen van seamaster ook
niet. Maar deze vind ik de beste en die vorige
model van seamaster met 8500 is ook mooie.

De Seamaster Planet Ocean Chrono is nooit met 8500 geweest want de 8500 is geen chronograaf uurwerk. Het voorgaande model had de Omega 3313, Omega’s eerste productie co-axiale uurwerk.

PO 8500 heb ik ook bij William gekocht!! Perfecte klok!!:slight_smile:

Je stelt voortdurend de vraag van “welke is nu beter” bij elk
plan van aanschaf en advies voor een horloge.
Vervolgens krijg je allerlei adviezen en dan bloedt het door jou geopende topic weer dood.
Dan wil je een GC kopen, dan een Seiko, vervolgens een Tag Heuer waarna nog een Swiss Military en Tissot volgen en laat ik de Hamilton niet vergeten.
Hou toch eens op met die flauwekul en koop die Omega gewoon als je toch ineens
4600 piek te besteden hebt.
Ik ben bang dat het weer nergens op uit draait.

hahahaha sry man. Voor die horloges moest ik eerst sparen maar nu mag ik van mijn ouders een horloge uitkiezen van Omega of Rolex als cadeau. Ik ga toch deze Seamaster halen.

Super klok, ik zou het wel weten :wink:

@Houthakker; scherp opgemerkt :wink:

Groet, Matthijs

Best Cadeau…

Maar alsnog: Ik vind persoonlijk de skyfall versie zonder chronograaf het mooist:

Houthakker +1!!

Quantore, weet niet of het 007 logo zo mooi is, maar de wijzerplaat ziet er zeer gelikt uit!!

Het 007 logo verpest het inderdaad een beetje… maar de wijzerplaat vind ik ERG gaaf!

Mwaa, die wijzerplaat doet mij teveel aan een grillplaat denken en dan heb ik het nog niet eens over dat 007 logo wat zomaar ergens opduikt. Doe mij maar een gewone.