Omega aqua terra, ervaringen/foto’s ed.

Afgelopen week viel mijn oog bij de juwelier op de Omega aqua terra met blauwe dial en haar fascinerende cal. 8500 uurwerk. Een redelijk prijzig horloge, reden om op onderzoek uit te gaan. YouTube, het forum en dergelijke bronnen geraadpleegd.
Nu mijn vraag aan jullie om jullie ervaringen met dit horloge te delen(mag inclusief foto’s), dit zou ik zeer waarderen.

Groet
Peter

11 likes

Prachtig horloge. Draagt erg fijn op zowel leer als staal.

Mag misschien de collectie verlaten.

16 likes

Ik heb er 2 gehad, en waren zeker leuke horloges.
Als je er weg van bent, zeker en vast proberen

I

3 likes

Goede klok hoor, loopt mooi en in het licht altijd een feestje!

4 likes

Twee keer gehad. Zowel de oude als de nieuwere. De nieuwste vind ik niet mooi. Ik stoorde mij aan de datumvenster bij de eerste. De tweede was top maar wilde weer wat anders.

Geweldig horloge met weinig minpunten. Het ontbreken van een extensie op de band en het lage tikgetal zijn de enige die ik kan noemen.

5 likes

Ik vind de AT heel fraai. Ik vind ze alleen, naar mate er nieuwe versies komen, steeds minder mooi. De laatste versie kan me niet meer bekoren, terwijl juist de cleane oude heel mooi is.

Degene die jij laat zien vind ik overigens wel erg mooi. Ik heb er twee gehad. Een witte en een ‘Golf’ versie. Beide prachtig!

7 likes

Vind het een mooi horloge, maar knapte een beetje af op het design en gevoel van de stalen band.

Heb je er al een om de pols gehad? Gewoon even passen. Kost niets :wink:

@tompj bedoel je dan met name de wijziging in de datumplaats of op welke veranderingen doel je met name. Ben ik raar dat ik qua vormgeving weinig verschil zie haha?

@rickrick nee nog niet om gehad, ga ik ook zeker doen!:wink: wel een vergelijkbaar model om gehad en dit sloot heel mooi aan op mijn pols dus daarmee was ik verrast!

Ik had een witte 41mm.

Mooi maar droeg te groot.

(Als ik de foto nu terug zie dan vind ik het eigenlijk wel weer mee vallen :smile:)

8 likes

Mijn versies waren inderdaad uit dezelfde serie.

Ik vind de versie daarna, zonder datumvenster, weer iets minder en de huidige (met dwarse teak strepen) nog minder mooi. De eerste versies, met de meest cleane wijzerplaat, zijn echt prachtig.

3 likes

Deze heb ik ook gehad. Heel even. Hoewel op foto’s van Tom (ik kocht zijn ex nadat Tom hem ook al verkocht had) altijd mega mooi (vind ik nu nog) heb ik er nooit een klik mee gehad toen ik hem zelf had. Heb hem dan ook snel weer weg gedaan.

Overigens zou ik hem inmiddels zo weer kopen, want vind de AT nog steeds erg mooi (vooral op fotos :joy:)

2 likes

Let ook op, latere versies hebben PCL’s. Voor mij niet bepaald een voordeel.

En dan de maat. Je hebt een 41,5 (in ieder geval bij eerdere versies) en een 38,5 meen ik. Bij mij was de een net wat aan de grote kant en de ander weer aan de kleine kant.

Een Rolex OP vind ik alleen al qua maat voor mij beter met 39mm. Maar dat is smaak- en polsomvang afhankelijk natuurlijk. Verder doet zo’n AT niet onder voor een OP. Ik vind die laatste iets cleaner, maar ook dat is persoonlijk.

2 likes

Niet bepaald een voordeel omdat?

En wat betreft de maat, ik denk dat ik hetzelfde heb als jij. De 38.5 zal mij te klein zijn, de 41 wellicht wat groot maar ik ga het meemaken. Ik houd jullie hier zeker op de hoogte.

Ik vind het niet echt mooi.

1 like

Ah nee oké dat is helder. Ik dacht misschien bedoel je iets in de richting van kraszichtbaarheid of iets dergelijks. Maar mij stoort het persoonlijk op foto’s niet heel erg.

1 like

36mm knaller :heart_eyes:

9 likes

Very nice!

1 like

Ik heb er eentje, een 39mm met witte wijzerplaat en gouden wijzers en indices. Ik vind het een mooi horloge, met een mooie maat. Groter zou ik hem niet willen, kleiner ook niet. En het is een omega, dus altijd goed.

De mijne staat in het blauwe deel te koop, maar iedere keer dat ik hem zie denk ik “kan hem beter houden”. Het is geen spectaculair opvallend horloge, maar gewoon precies goed. Lastig te omschrijven. Mijn grand seiko is veel meer aanwezig met de blinkende afwerking van kast, wijzers, wijzerplaat en band. De aqua terra is gewoon heel netjes, maar wat minder aanwezig.

9 likes

Houden! Ontzettend gave uitvoering!

Ik ben een fan van deze horloge’s en zou best een 39 mm met witte wijzerplaat en blauwe wijzers willen hebben, maar blijkbaar wat incourante uitvoering en daardoor lastig te vinden. Iemand een goede tip?