Omega Aqua Terra only

Da’s een mooie, het is er één van de vorige generatie. Tja, je zult bij alle horloges zien dat de prijzen daar lager zijn. Maar helaas heb je er niets aan; dat voordeel gaat verloren door de invoerkosten (6%+21% = 27% wat erbij komt). Maar de modellen van de vorige generatie zijn hier geen 2k duurder dan in Japan hoor. Succes!

Thnx :smiley: ik heb er ook 1 in Brussel gevonden via chrono heb een prijsvoorstel gedaan van €2500. Kijken wat dat brengt. Ik zag dezelfde in Japan namelijk voor €1850,- vandaar de vraag maar jij hebt het al beantwoord belasting weet de dealtjes weer te verkloten hahah

1 like

Hoi Rik via Japan kun je prima een aqua terra kopen. Ik heb er al 2 gekocht via chrono en is perfect verlopen. Heb 1 nieuwe gekocht en eentje in de staat “zeer goed”. Maar deze was gewoon als nieuw. Zag er geen krasje of haarlijntje op. Maar misschien heb ik geluk gehad…

16 likes

Hallo Joep, ik bedoel dat in de winkel hier kost een nieuwe 7K. (Ik kreeg overigens al gelijk 1K korting, dus 6K. Maar op chrono vind ik nieuwe vanaf 4.5K. Dat scheelt een hoop. Wat bedoel je precies met grijze dealers?

Tja, dat zal je altijd zien dat je op chrono horloges ver onder de retailprijs ziet. Los van het feit dat er bij een hoop merken meestal nog wel wat korting af gaat, heb je te maken met valutaveschillen, of er wel of geen doos / papieren bij zitten, invoerkosten etc. De laagste prijs op chrono is voor ons Nederlanders echt niet relveant.
Grijze dealers, dat zijn partijen die meestal zowel nieuwe als gebruikte horloges, vaak Rolex die niet of slecht verkrijgbaar zijn bij de Rolex-dealer, de prijs is dan hoger dan retail. Of, horloges van andere merken die dan meestal goedkoper zijn dan bij de officiele dealer. Een paar voorbeelden in Nederland van grijze dealers zijn: Crownguard, Fillipuci, Steiner, JKwatches, RHwatches.

1 like

Nieuwste aanwinst?
Complimenten.
Mooi ding man.

1 like

Mooi weekend!

19 likes

Yes, ik vond de GS SBGW269 uiteindelijk te klein op de pols en de afleesbaarheid was vaak toch een dingetje voor mij.

En een AT met grijze plaat zie je zelden dus die stond al wel even op de lijst. :wink:

Goede middag,
Is hier iemand die afgebeeld horloge in bezit heeft?
Ik zou m wel eens willen zien en passen…
Ben erg gecharmeerd van het aflopen van de kast aan de binnenkant bij de Lugs

6 likes

Stil hier :face_with_spiral_eyes:

Die heb ik wel liggen :slight_smile:

1 like

Kastmodel is hetzelfde geloof ik, alleen is deze 41mm.

4 likes

Dat weet ik :wink:

13 likes

Hi Techie, ik heb ‘m. Neem hem wel voor je mee naar de Squale GTG :+1:

12 likes

11 likes

Ik ben maar met Likes aan het strooien in dit topic.

Al een tijdje over de AT aan het nadenken. Idealiter deze maar is buiten mijn budget.

In mijn overwegingen en zoektocht kom ik uit op de quartz modellen. Waarschijnlijk de eerste generatie (2517/2518.50). Mooi sportief en strak horloge. De ‘teak’ op de quartz modellen vind ik wat te grof.

Ik vond de rubberen band echt comfortabel. Iemand deze ook (geprobeerd) op de 2517/2518? Kan dit met een aftermarket strap?

En zijn er nog bepaalde zaken om op te letten bij de aanschaf van een 2517.50/2518.50? Verschil in de bouwjaren oid?

Nu nog twisten over de maat… 36 of 39 :thinking:.

7 likes

Moge Mr Gup
Tot mijn grote spijt kan ik er niet bij zijn… :pensive:
Nu hoop ik maar op veel foto’s :innocent:
Ben serieus aan het kijken geweest voor zo een Aqua Terra maar nu twijfel ik weer… Als ik m in het echt zou zien en passen zou het de keuze makkelijk maken.
En bij aanschaf moet er wat anders uit…
Tevens ben ik erg kritisch op gebruikt kopen van zo een leeftijd horloge. Ben benieuwd naar het gewicht, dikte quartz en design zijn wel een dikke plus!
Zou het ook niet erg vinden om ergens naar toe te rijden om te bepotelen maar 150km enkele reis naar Hengelo is me te gortig

Ik ben erg content met mijn 39mm, voor mij precies goed.