Omega Aqua Terra Worldtimer... next NA?

Ik heb de afgelopen weken een wilde reis meegemaakt. Bijna de ganse verzameling geliquideerd, een GMT uit 1990 gekocht, op een nieuwe Jubilee band gezet en het horloge dan toch terug verkocht want hij voelde te klein aan…

Ik weet het, bonkers :slight_smile:

Dus dan terug de zinnen gezet op een blauwe Datejust 41mm, maar ik heb er enkele weken op geslapen en volgens mij is dat wat een te klassiek horloge voor mij. Ik ben meer voor sportievere en drukkere horloges, en ik weet niet of die DJ echt mijn ding zal zijn (hoewel die blauwe plaat wel echt mooi is, en een Jubilee vind ik ook geweldig).

Gisteren zat ik toevallig even te surfen tussen Aqua Terra’s en kwam ik ineens de nieuwe Worldtimer tegen. Ik had meteen een “wauw” gevoel met het prachtige laser-etched stukje kunst in het midden van de plaat. Die plaat is druk, maar dat vind ik net mooi en het is heel mooi uitgevoerd. Bovendien een mooie maat voor mijn monsterpolsen van 21cm: 43mm, net zoals mijn SD43 dus (die perfect draagt).

image

Foto van Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/omega-seamaster-aqua-terra-worldtimer-hands-on

Ik twijfel nu dus om voor deze te gaan. Sowieso unieker dan een Datejust, en je kan argumenteren dat je een stuk meer waar krijgt voor je geld door de complexiteit van een world time uurwerk. De enige vraag is: gaat die niet gaan vervelen op de duur…

Ik ben benieuwd naar de reacties!

27 likes

Kopen kopen. Hij is AF :heart_eyes:

2 likes

Te druk. Geen idee waarom ik naar al die plaatsen zou moeten kijken waar ik waarschijnlijk nooit zal komen :wink:

Als je hem mooi vind ga hem dan passen en kijken of de klik er is.
En of hij niet gaat vervelen dat ligt denk ik aan jezelf.
Sterkte met je keuze

2 likes

Ik vind hem cool :sunglasses:

1 like

Ik vind 'm super en laten we wel wezen, bijna alles is:

3 likes

Wat is er gebeurd met de Royal Oak?

:point_up_2: zegt vaak genoeg, deze instant wauw. Mooi en bijzonder horloge.

1 like

Kijk ook eens naar de Montblanc 1858 Geosphere als alternatief (en dan ook wat verder dan alleen de naam :wink:)

1 like

Ik zou 'm doen, wat een mooi ding zeg! :heart_eyes:
Of deze je (weer) gaat vervelen kun je alleen zelf beantwoorden.

1 like

Kon maar niet over het idee dat €28k rond je pols een obscene smak geld is, en dat ik de opoffering die daarmee gepaard kwam niet bereid was te maken.

3 likes

Verstandige beslissing, is een mooi horloge die Audemars, maar ook een serieuze smak geld. Bij mij duurt het ongeveer 3 maanden tussen een horloge zien, graag willen hebben en effectief kopen. Die Omega Aqua Terra Worldtimer overtuigt mij niet, maar smaken verschillen natuurlijk. Zou er een maandje overheen laten gaan, loopt niet weg.

1 like

Als niet al die plaatsnamen er op stonden zou ik zeggen doen naar mijn smaak vind ik het te druk overkomen op de foto.

Deze blijft toch ook heel lekker:

Iets saaier, iets couranter, maar daarom ook wel minder vermoeiend op de lange termijn. Misschien wel de beste keuze van de 2, ik weet het niet goed.

5 likes

KOOP DAN.

Graag gedaan.

4 likes

Niet altijd de beste keuze bij een eerste indruk. Die was “wauw”, maar ik heb dat nog al gehad met horloges, die ik dan snel ook weer beu was…

Hoe is het met de APRO?

De APRO voelde, voorlopig althans, niet goed aan. Dan moest ik alles verkopen, en al het spaargeld samenschrapen, en dan kwam ik er net. Maar dan was ook elke reserve weg, en dat had ik er niet voor over.

Ik heb er mezelf over gezet. Misschien dat ik ook toch nog zwicht en gewoon een paar horloges inruil (dat voel je dan minder), maar ik denk het eerder niet. Zo’n horloge wil ik altijd kunnen dragen, en door de 50m WR zie ik het al niet rond m’n pols op vakantie. Dat vind ik wel een minimum eis…

1 like

Kopen! Hij is echt gaaf.
Tweedehands kopen, mocht je hem beu zijn kun je zonder al te veel verlies zo weer afscheid nemen.

1 like

Ik vind dat ding zelf echt zó lelijk :sweat_smile:
Beetje een ‘what where they thinking’ gevoel bij mij :stuck_out_tongue:

1 like