Wijs gesproken Victor! Helemaal mee eens ook!
Nee dit is idd geen gewonen Moonwactc maar the “Holy grail” met het Lemania uurwerk WOW
Hoewel ik nog niet direct naar de juwelier stap om een nieuw horloge op te gaan halen (wel eerst nog een keer passen), heb ik een besluit genomen.
M’n horloge hobby is voor mij begonnen door de Speedmasters van Omega, daar kan ik niet om heen en toen ik mij vorig jaar in april aanmelde voor HF was ik al begonnen om te sparen voor een speedmaster. In mei vorig jaar besloot ik om van een Speedmaster af te zien en in plaats daarvan een Tissot chronograaf aan te schaffen met een van de Lemania 5100 (“holy grail”) afgeleid uurwerk. Dit horloge gaat nooit meer weg, het loopt erg goed en blijft ver binnen de afwijking van 6 seconden die het per dag mag hebben.
In december vorig jaar kwam m’n Omega Quartz International Collection 1979 gereed (nieuw glas, kroon met stift, service etc.).
Dit horloge draag ik zo graag, dat ik ook een Omega dresser met een mechanisch uurwerk zou willen hebben, maar ik was inmiddels al weer aan het sparen voor een Speedmaster en daarom heb ik vorige week dit topic gestart.
Uitgaande van deze twee horloges vind ik voor mij een Omega DeVille de beste keuze. Het wordt waarschijnlijk dus een Omega DeVille Prestige met Silver Dial. Dank jullie wel voor alle goede ideeen en raadgevingen, dat vind ik echt super! Ik neem (waarschijnlijk) nog even de tijd om het goed te laten bezinken!
Ik heb dit op een afstandje mee gelezen en denk dat u de perfecte keus maakt! Top!
Dank je wel, het geeft een goed gevoel!
Ik denk ook dat de DeVille de betere keuze is. ik heb hem ook om gehad, naast een aqua terra en een Moonwatch.
Hij is dressier, maar o zo verfijnd.
De DeVille heeft alleen verloren van mijn Grand Seiko.
Dank je wel, de Grand Seiko’s zijn erg mooie horloges, de “Snowflake” zou ik zomaar kunnen kiezen!
Ik zou iig nog even de Speedmaster Professional Moonwatch een eerlijke kans geven en zowel de stalen als de versie met lederen band passen…
Je geeft zelf aan dat de hobby bij de Speedmaster begonnen is. Stick to your grails .
Geen DeVille en geen Speedmaster, het is geworden:
Al vaak keek ik naar de mooie blauwe dial van deze Omega en toen ik vorige week toevallig de foto’s van m’n (kleine) zeilboot tegenkwam dacht ik, waarom geen Seamaster. De zeilboot is er nog steeds:
Dus vandaag naar @Redwatches gereden en vriendelijk ontvangen door Ridvan met koffie en voor een mooie prijs deze splinternieuwe Seamaster gekocht😀.
De afmeting (41mm) en de band zijn perfect, ik ben er erg blij mee!
Schitterend Hans!
Veel plezier van deze fantastische mooie Onega!
Dank je wel!
Wow die is mooi. Gefeliciteerd met deze aanschaf! Geniet er van. En lekker zonnetje voor de sunburst deze week…
Wat een topper …
Geniet er van !!!
Goede keuze Hans! Veel draag plezier er van!
Dank je, ga ik doen!
Dank je!
Mooi! Gefeliciteerd.
Staat je perfect! Geniet er van
Dank je wel!
Dank je wel!