Omega dilemma

Nou precies! Uiteindelijk gaat het simpelweg om het plezier dat je zelf hebt met het horloge!

Goud is zeker minder gewild cq. Populair zo lijkt het!
Ik heb ook nog een 60’er jaren Seamaster De Ville Automatic dresser in goud. Vind dat sjiek! :sunglasses:

Er worden in mijn hoofd overigens wel serieuze plannen gesmeed om alsnog aanvullend een gloednieuwe hesalite moonwatch aan te schaffen! :yum: “voor erbij” enzo :blush:
Maargoed…de plannen zijn nog niet definitief; ik ben een angsthaas voor krasjes :face_with_raised_eyebrow: en weet het nog niet zeker!

Jouw gouden variant is erg flashy en cool; het is wel een opvallend horloge maar zo te horen kun jij dat wel hebben :smiley:

2 likes

Een 39mm AT voor jou !
Zo er is weer een topic dicht :slight_smile:

1 like

De Speedmaster op de foto is niet de professional moonwatch, maar een automatische variant. Heb je de originele moonwatch ook gepast?
Wellicht is de Speedmaster professional moonwatch met lederen band wel degene die je het meeste licht aangezien je de Deville op leder ook mooi vind. Ik vind de Deville op de foto erg veel weg hebben van de Omega Quartz die je al reeds in bezit hebt.

2 likes

Zo’n plastic ruitje op de Speedmaster is voor mij ook een showstopper
Maar toch … de Speedmaster blijft een soort van grail … :thinking: misschien ooit

1 like

De originele moonwatch heb ik nog niet gepast. De speedmaster die ik om heb gehad was een automaat op staal, die is dus wel een stuk zwaarder dan een professional op leer.

Gisteravond zag ik deze combinatie op Pintererst en dit vind ik wel heel mooi:

9 likes

Snel een keer de originele Speedmaster professional moonwatch passen en dan kijken of ie nog steeds tegenvalt. Ik denk het niet namelijk :wink:
Compare apples to apples😁

3 likes

De automaat is zwaarder én flink groter. Zou zeker de Moonwatch voor de volledigheid nog even passen.

1 like

Ik vind trouwens op leer de moonwatch aanmerkelijk kleiner dragen en ogen; misschien dat dat voor jou ook een andere indruk geeft!

Maar als je zo’n dressy watch nu al mooier vind én bij jou vind passen… :thinking:

1 like

Ja en dan loop ik vanmorgen zoals gewoonlijk m’n “ochtendkilometers” met een goede kennis van mij. Waar praten we over: juist, over horloges en toen ik hem vroeg wat hij vandaag om heeft, liet hij me vol trots z’n prachtige Speedmaster uit 1987 zien:

(Jaren geleden werd ik aangestoken door zijn enthousiasme voor Speedmasters, maar vanmorgen zag ik voor het eerst dat hij de Speedmaster om had)

18 likes

Mooi ding! Het is alleen nog steeds geen Speedmaster Professional Moonwatch. Maar goed om te zien dat de speedmaster vlam toch opnieuw aangewakkerd is :grin::+1:

2 likes

Nabrander:
had je deze al gezien?

https://www.omegawatches.com/watches/baselworld-2018/seamaster-1948-limited-editions/

2 likes

Dank je, ja die had ik gezien, de kleine seconde en de centrale seconde, waarvan ik de laatste het mooiste vind. In oktober komen ze in de winkel (gelimiteerde uitgaven). Deze zijn prachtig, maar wel behoorlijk aan de prijs.

2 likes

De Globemaster is echt prachtig, maar ik vind de geribbelde ring niet zo heel mooi en voor het bedrag wat dit horloge kost, vind ik wel dat wel alles voor mij moet kloppen. (Op de foto die ik aan het begin van dit topic heb geplaatst, zie je dat ik een Globemaster heb gepast.)

1 like

Sluit ik me bij aan! Wereld van verschil, zowel qua formaat als gevoel aan de pols. Voor je de knoop doorhakt zou ik in ieder geval het horloge dat je al die tijd op het oog hebt gehad nog even passen op een leren band!

1 like

Als je de speedy tegen vond vallen, dan zou ik em voorbij laten gaan, al mag het dan nog zo een icoon zijn.

Als het meer Is dat de stijl anders is dan het nette van je eigen klok, maar je vind em wel heel mooi, dan is het weer een ander verhaal.
Dan zou ik overwegen of je de speedy erbij wilt om af en toe te dragen of dat het een vervanger moet worden van je quartz. In dat laatste geval zou ik denken dat je meer plezier gaat hebben vd deville.

1 like

Was me zo niet opgevallen, maar inderdaad. Mee eens, als je een horloge in deze prijscategirie koopt, moet alles kloppen!

1 like

Hans, als de moonwatch je geen wow gevoel gaf dan denk ik dat je die niet mag kopen. Ik had ook geen wow gevoel bij het passen van de “gewone” speedy (op foto vond ik die echt de max) en het is dan uiteindelijk een Broad Arrow geworden mede dankzij @Richard1973. Dus koop waar je je het best bij voelt. Het is tenslotte een enorm bedrag dat je gaat spenderen. Veel succes met de zoektocht nog!

3 likes

Dank je wel, de Broad Arrow en Speedmaster '57 zonder pijl zijn inderdaad ook erg mooi en het overwegen waard.
Tot nu toe heb ik nog geen Moonwatch gepast, de Speedmaster die ik heb bekeken en heb gepast was een automaat.
Momenteel draag ik vrijwel dagelijks m’n Tissot PCR 200 automatic chronograaf (44 mm en 129 gram op leer), die ik destijds gekocht heb als goedkoper alternatief voor een Speedmaster. In deze chronograaf zit een kaliber die afgeleid is van het Lemania 5100 kaliber die als “Omega kaliber 1045” in 1987 en 1988 in de Speedmaster “Holy Grail” werd geleverd. Een goede kennis van mij, die zelf gepensioneerd horlogemaker is, heeft een prachtige Omega Speedmaster “holy grail” in april 1987 nieuw gekocht en bevestigd dit “Lemania 5100 verhaal”.
Zijn Speedmaster vind ik erg mooi, misschien ook omdat de afmeting volgens mij iets kleiner is: 40mm denk ik. De Moonwatch zal op leer niet zwaarder zijn dan mijn PCR200, dus wacht ik het passen van een Moonwatch af.
Het is niet alleen het uiterlijk van een horloge wat ik belangrijk vind, maar ook het verhaal erachter vind ik interessant.
Al met al is het uitzoeken van een “NA” erg leuk😀!

4 likes

Omega Speedmaster Professional Moonwatch. Manual wind, Hesalite glass, Non-display back. I rest my case.:sunglasses::+1:

8 likes

Voor mijzelf geldt: informatie inwinnen over een horloge bij HF-leden, te allen tijde. (Smaak)advies m.b.t. aanschaf van een horloge, nimmer. :yum:

6 likes