Omega Diver 300M vs Tudor BB Chrono

Dat is op zich niet zo raar natuurlijk, beide zijn chrono’s en beide hebben het Rolex DNA. Alles binnen de Tachymeter ring is bij deze Tudor toch wel echt anders dan bij een Daytona. Ik heb een zwarte 116520 gehad. Vond ik ook fraai!

:rofl: :joy: … haha, is het zo erg? Oh jee. :wink:

2 likes

Ruilen voor een BBB of een BB58 zou ik misschien overwegen maar niet voor deze chrono; veel minder eigen identiteit dan de Seamaster en wijzerplaat ook veel minder in balans.

Succes!

1 like

Ik heb ook al wel eens naar andere Black Bays gekeken. Die enige die het voor mij nog doet is de in-house blauwe. Ik ben vwb. de anderen niet heel erg onder de indruk van de zogenaamde ‘knippoog naar het verleden’, middels details als het rode driehoekje. Het gilt is ook niet helemaal mijn ding. Sowieso is de BB58 mij te klein, dus die valt af.

Ik vind, en dat maakt ‘een keuze’ ook best wel lastig, de Tudor en de Omega twee totaal verschillende horloges. Ik vind de chrono van Tudor juist wél in balans, ook het feit dat de datum onderin zit (net als bij de Omega) is een pré wat mij betreft. Daarentegen geeft de Omega mij nu een gevoel wat ik niet eerder bij een duiker van deze klasse heb gehad, ik vind hem fantastisch. In alle opzichten!

Ik moet maar eens een mogelijkheid creëren om ze naast elkaar te leggen. Misschien verdwijnen de kriebels als sneeuw voor de zon, in welk geval ik weer even verder kan … :sunglasses:

1 like

Ik vond deze referentie eerst heel gaaf, maar dat gevoel verdween vrij snel. Het heeft duiker design elementen (snowflake hands en screw down pushers) met een tachymeter scale. Als je dat eenmaal ziet, slaat het nergens meer op. Die snowflake hands dekken ook een groot deel van de chronograaf subdials af. Dus slechts bruikbaar op bepaalde momenten van de dag :wink:.

Ik vind het ook veel lijken op de Omega Speedmaster ‘57 co-axial (41.5 mm) die een paar jaar eerder uitkwam. Ook twee subdials naast elkaar en niet de klassieke lay-out. Dit is ook een veels te dik horloge maar doet zich in ieder geval niet voor als een duiker :wink:.

3 likes

Er zit nog een klein foutje in de poll. Ik mis deze optie:

Groet,
De windvaan die zowel tudor als two tone heeft afgezworen.

6 likes

Is gejat van 't grote zussie denk ik zo maar. Zo houden ze het ding wel waterdicht, daar waar iedereen moord en brand schreeuwt als je de afwas doet met een Speedy om de pols. Dat geschreeuw is natuurlijk niet helemaal terecht als het om een nieuw horloge gaat, maar dat doet nu even niet terzake.

Ik had voordat ik de Pelagos kocht (ook) een verschrikkelijk gevoel bij de ‘snowflakes’, vond het totaal niet mooi. Bah! Ook niet bij de vintage Tudor duikers, ik vond het gewoon helemaal niks. Ik ben inmiddels een andere mening toegedaan. Waarom? Omdat het de Tudor ‘toolwatch’ een Tudor maakt, het geeft deze categorie horloges nèt even dat extraatje tov andere merken. Zo vind ik de open wijzers van de Omega duikers ook fraai! Ook niet ieders cup of tea.

De Omega, die je laat zien, vind ik natuurlijk ook heel erg mooi maar alweer een tikje duurder … :wink:

Zie ik mijzelf niet mee lopen. Sorry. :sunglasses:

3 likes

Hoi :wave:

1 like

Moet jij je met je “hoi” niet melden bij de nachtbrakers? Ik kom er aan … :wink:

Al gedaan :laughing:

1 like

Ga voor een blackbay steel.

1 like

Ook leuk, maar geen datum en geen chrono. Daar gaat het me nu juist om. :sunglasses:

Dit inderdaad. En…

Maar dan is die bij de Omega wel een stuk mooier weggewerkt met een matchende datumschijf en subtiel font.

Waarom dan mogelijk verkopen? Klinkt alsof je er al snel op achteruit gaat; dat risico zou ik niet nemen.

1 like

Ja das de Tudor 79363N toch, heel mooi, ff om gehad bij de AD in Brussel, veel mooier in het echt… deze staat op mijn lijstje. :+1:

2 likes

Je blauwe Seamaster is een mooi zomers horloge. Ik zou voor de Tudor gaan, maar dan pas na de zomer!
Succes met de afweging!

1 like

Het halve forum staat vol met jouw enthousiaste berichten over je Seamaster én je rubberen extra Omega© bandje en nu moet álles alweer worden ingeruild? :joy:

Ik zou een jaartje genieten en flink sparen en dan pas een horloge uit deze prijscategorie toevoegen!

Oh ja en die Tudor vind ik niks!
Die kan écht niet tippen aan jouw Seamaster! :thinking:

4 likes

Die Tudor is heel cool, zelf tijdje geleden om gehad en was erg onder de indruk! Seamaster heb ik hélemaal niks mee, dus voor mij een eenvoudige keuze…

5 likes

De oplossing voor alle twijfels: koop een Longines Heritage Diver 1967. Horloge met schwung!

1 like

Bij Longines zou ik eerder voor de LLD of Avigation Bigeye gaan :slight_smile:

1 like

Beide goedgekeurd!

Nee. :wink:

1 like