Omega Diver 300M vs Tudor BB Chrono

Dat wordt de enige juiste oplossing. Persoonlijk vind ik de Tudor wat meer hebben (terwijl ik niks met chrono heb), maar om de pols is een ander verhaal. En dan is de keuze snel gemaakt den ik :sunglasses:
Enig idee of ze in de buurt te krijgen zijn?

Zo op die foto’s inderdaad wel mooi hoor :ok_hand:t4:

1 like

Ik denk dat Gassan (Nieuwe Uilenburgerstraat) ‘m wel heeft. Eerdaags maar eens even naar binnen lopen. Die hebben nu toch niks te doen omdat de bussen met toeristen allemaal wegblijven. :innocent:

1 like

Zo op de foto’s is het nog best een mooi.

1 like

Een beller is sneller :nerd_face: vandaag (als ze open zijn :thinking: )

1 like

Welke horloges hebben eigenlijk al allemaal de revue gepasseerd, @Junior?

2 likes

Als alternatief voor de Seamaster die ik nu heb, ûh … nou ja, nu dus deze Tudor BB Chrono. :sunglasses:

Ik heb geen echt lijstje (meer). Als ik iets zie wat me aanspreekt wil ik nog wel eens gaan rondneuzen en mogelijkheden verkennen, evt. ergens passen etc. Soms open ik dan zelfs een topic om eens even te proeven wat anderen ervan vinden. Zoals nu.

Ik merk dat mijn oog de laatste jaren telkens valt op de sporthorloges van bijvoorbeeld Omega en Tudor, vind dat ook mooie en ‘interessante’ merken. Tot voor een paar jaar terug was voor langere tijd mijn blikveld nog maar zéér beperkt, het moest en zou Rolex zijn. Inmiddels is er meer. :wink:

Het type horloge wat ik wil dragen is van staal (of titanium), minimaal 40mm. Ik ben helemaal geen fan van leren of stoffen bandjes op zo’n type horloge, dus is een stalen band ook een vereiste. Bij jouw suggestie hierboven, die Longines Heritage Diver 1967, is de leren/rubberen band die ze laten zien voor mij ook meteen dé afknapper. Gelukkig is dat ding ook op staal te krijgen, maar het is geen horloge wat me direct ‘een vibe’ geeft. Vandaar mijn “Nee!” als reactie.

Geen haast. Ze zijn gewoon open volgens de website, dus ik loop volgende week even binnen om te kijken.

Dat bedoel ik. Ik vind hem echt wel fraai! :slight_smile:

2 likes

Niet zo fraai dat het een seamaster vervangt :smile:

1 like

+1.

2 likes

Staat nu een BB Chrono te koop op Uhrforum

Is de Tudor GMT niks voor jou?

Jaaaa Junior daar ga je het wordt de GMT hè :muscle:

Dank je wel voor de tip!

Die ziet er netjes uit maar ik ga de knoop nog niet doorhakken voordat ik 'm een keer naast mijn Seamaster gezien heb. Ik ben er nog helemaal niet zeker van. Komende dagen probeer ik dat dus eerst even te regelen. Bovendien is Freiburg niet echt naast de deur en opsturen van horloges boven de 500 euro, afkomstig van een onbekende … daar doe ik niet aan. :sunglasses:

Zeker! Ook al naar gekeken.

1 like