Jij bent ook wel een cynisch heerschap. Het gaat niet om het geld wat een horloge waard is, maar of het origineel is. Originaliteit heeft met mij iets te maken voor waardering en respect voor het merk, ontwerp en het vakmanschap ervan.
Juist uit waardering en respect voor het merk laat ik het niet slopen en dank ik het horloge niet af, maar gebruik ik het waar de fabrikant het voor bedoeld heeft, namelijk om te dragen en de tijd aan te geven. NB ik heb het horloge geen redial gegeven, ik zou niet eens weten waar je dat kunt laten doen.
Ik zou niet weten waarom. Pateks in het Patek museum zijn ook grotendeels gerestaureerd. De ene liefhebber geeft de voorkeur aan ‘onaangetast’, de ander niet. Bij auto’s vinden we het compleet okay wanneer ze in concoursstaat worden gebracht, bij horloges is dat wat mij betreft ook prima.
Complimenten voor deze leuke discussie op inhoud!
Hoewel er natuurlijk voor alle partijen iets te zeggen valt, neig ik toch een beetje naar @Ruud
Nog sterker: bezorg een omega bij omega voor een service beurt en hij wordt helemaal aangepakt. Inclusief wijzerplaat, tenzij je aangeeft dat je dat niet wilt.
Nja, een oldtimer houdt wel z’n chassis, motorblok en transmissie met matching numbers of het is per definitie naar de B-klasse rij. Herstellingen moeten uitgevoerd worden met de originele stukken uit diezelfde fabriek en idealiter jaar of er wordt gefronst. Klopt wel dat men voor de lak een uitzondering maakt - maar die moet, voor échte topstaat, ook identiek diezelfde zijn als waarmee de wagen de fabriek uitrolde. En de hoogste prijzen worden betaald voor modellen die 100% onaangeraakt zijn.
Hangt er allemaal wat van af wat je mooi vindt en hoeveel je er wil in steken I guess. Liever een redial die je nog kan dragen dan een originele die voor altijd een doos in gaat omdat de stock aan 70 jaar oude NOS dials ietwat moeilijk te vinden is. Als het maar met respect gedaan is
Hier sluit ik me bij aan. Ligt voor mij ook een beetje wie de redial doet, doet Omega of IWC of dergelijke het zelf vind ik het ook al een ander verhaal dan wanneer iemand anders dit doet.