Omega erfstukjes

R55-12-118

Ja da’s met viltstift, zijn de aantekeningen van de laatste horlogemaker allicht. :slight_smile:

In de Caseback 68/657 gekrast

Denk ik ook😀

1 like

Durf ook niet om de wijzerplaat op te lichten want heb schrik dat de wijzers dan gaan meekomen… Met alle gevolgen…

1 like

Als je hem wilt laten servicen, breng hem maar langs. Ik reken dan wat minder dan normaal voor een vintage Omega. :wink: Krijg je ook een nieuwe opwindveer.

Of kijk even hier:

Pas wel op met een Omega Certified service; die zijn inmiddels 750 euro voor een 3-wijzer uurwerk. :sweat_smile: Is voor een horloge als dit echt onzinnig.

4 likes

Zou zeggen een paar honderd euro want omega. Ze ervoor verkopen wordt moeilijk want geen vraag naar dit soort modellen.

3 likes

1 like

Intrigerende band wel overigens

2 likes

Ben niet van plan om te verkopen maar enkel te dragen als herinnering aan de goede oude tijd🙂
De quartz is nu binnen bij Horlogemaker voor nieuw batterijtje. Deze vind ik niet enorm mooi maar is wel fijn dat het een handopwinder is die nog steeds feilloos werkt… Gezien er niet op de minuut kan afgelezen worden maakt het me ook niet veel uit hoe juist deze loopt… Dus service is nog niet aan de orde…aa

Prima toch? Heb je foto’s van die andere.

1 like

Uurwerk staat vrijwel zeker kurkdroog, ook dan lopen ze vaak nog redelijk. Maar slijten dan wel enorm. Heb er hier ook nog eentje binnen; voor een glaspolijst-klusje. Jaren '60 Constellation. Staat ook kurkdroog, eigenaar laat 'm na zijn a.s. huwelijk een keer servicen. :slight_smile: Maar het is helemaal aan jou.

3 likes

Nog niet, die volgen morgen Ruud.

1 like

Ja veel olie zal er niet meer op zitten… Wat kost een servicebeurt? En hoe ver moet ik rijden om tot bij jou te komen… Misschien is deze prijs meer dan de restwaarde.

1 like

Ja die prijs is meer dan de restwaarde, ook als ik me inhoud. :wink: Veer is al een paar tientjes, dan nog meerdere uren werk. Stuur me maar een PB bij interesse.

Is wel minder dan die 750 euro als je een Omega-servicebon wilt. :sweat_smile: :roll_eyes: VEEL minder.

4 likes

Ja klopt maar Omega service is goed voor een horloge dat verschillende duizenden euro’s kost en nog in nieuwstaat is. Deze stukjes zijn van vroege jaren 70 denk ik en hebben jaren in de kast gelegen zonder omziens… Als de handopwinder niet meer werkt laat ik het weten. Maar ben niet van plan om er honderden euro’s tegen aan te gooien :wink:

1 like

Vriendelijk bedankt om zo snel en fijn te reageren PeterLC, Mark020 en Ruud! Een prettige avond verder en morgen krijgen jullie nog een kiekje van de Omega Deville Quartz.

2 likes

Ook deze in de schuif gevonden helaas geen Omega… Een automaat met miserabele band die ik graag zou vervangen. Gaat om een Zodiac met onbekend uurwerk erin. Iemand een gedacht welke herkomst, fabrikant dit heeft geproduceerd in welk jaar ongeveer?

Vind ik t meest courante horloge.

Zodiac is Zwitsers. Was ook een mooi merk. Jaar vind ik lastig schatten bij deze. Denk ook 70s vanwege de case.

Foto van achterkant? Deze is verguld denk ik.

1 like

Wrs krijg je het met een rubber bal of je vingers wel open gedraaid. Je hebt geen scherpe dingen nodig, alleen flink frictie.

Mocht je willen gaan dokteren met horloges, zou ik wat vintage puinbakjes kopen en daarop oefenen. Een erfstuk slopen is zo gedaan, maar je krijgt het nooit meer terug als je jaren later nostalgisch wordt.