Omega flatlink bracelet pre moon speedmaster/railmaster

Enkele horloges gekocht in Japan waar onder deze Seiko Liner. Van de band waren verder geen fotos.

Het was dus een verrassing toen ik een Omega sluiting zag. Ik herkende het type, een flat link bracelet dat je ook oa op vintage speedies ziet. De band heeft ook van die stretch links.

Ik ging googlen en zag dat het overeen komt met het type 7077 band. De clasp code heeft een 4/60 date stamp. :thinking: Endlinks zijn 19mm. Ziet er imho allemaal oke uit maar om het toch zeker te weten de vraag hier.

Het zou een leuke “bonus” zijn als de band legit blijkt te zijn :grimacing::grimacing: Qua waarde zie ik ze richting de 2k.

31 likes

Ik denk dat je de jackpot gevonden hebt Daniel :joy:
Ongelofelijk hoe dat toch gaat soms.
De endlinks zijn helaas wel 18mm nr 7s denk ik?
Tja bandje in goede staat 1,5 tot 2k ja.

3 likes

Dit meen je niet. :man_facepalming: :joy:

2 likes

Damn Daniel! :fire:

1 like

Dat klopt. Ik heb de schuifmaat er bij gepakt en ze zijn inderdaad 18mm.

Ik vind het zelf ook heel absurd :joy::sweat_smile:

2 likes

Wat een grap… goed geregeld!

Gedachte hieraan kwam gelijk bij me op: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kantharos_van_Stevensweert

En deze: https://www.barentskrans.nl/nieuws/klassiekers-kantharos-stevensweert/

1 like

Endlinks zijn niet veel waard, een 50 euro at best als je al iemand kan vinden die ze wil/nodig heeft, maar de band zelf met datumcode ‘60 is geschikt voor Speedmaster ref. 2915 en dan weet je dat de kassa rinkelt. Zet ze op ebay of omegaforums en je haalt wel die 2k met een beetje geluk volgens mij.

3 likes

Dit bandje?!

8 likes

Geniaal :joy: :ok_hand: Lucky guy.

1 like

Geweldig haha. Leuk om te lezen. :+1:

1 like

Koopt ie een Seiko van 50 euro, zit er een band op van 2k. Niet te doen :joy:

4 likes

Ik zeg t al jaren: Seiko’s dat is gouden handel!

6 likes

hahaha one in a million! mooi man!

1 like

Van harte Daniel. Een mooie meevaller als het allemaal klopt.

Groeten,

Coos

1 like

Ik had enkele horloges samen gekocht dus dat zijn dan meestal niet de meest detail rijke fotos van alle kanten. Ik had geen idee dat er een omega band op zat :joy::sweat_smile: Ik had ze gekocht voor deze 2. Erg leuk maar deze zijn niet de jackpot want van de cronos is de veer gebroken zo te voelen en van de LM werkt de quickset niet. Maar ik mag niet klagen :grimacing::grimacing:

4 likes

Geweldig :joy::+1::+1:

1 like

Lot uit de horlogeloterij! :ok_hand:

1 like

Knappe meevaller, sowieso mooie band!

1 like

Mooi man! Nu komt je eerste Rolex toch in zicht :crown:
Of ga je de verkoper berichten en de winst delen?

3 likes

Waarom zou je dat doen :smile:
Verkoper had z’n huiswerk moeten maken. Heeft ie niet gedaan, en dat is zijn goed recht. Zijn tijd zal hem veel waard zijn.

1 like