Omega garantie en certificaat van oorsprong

Garantie- Und Ursprungszeugnis

Hoe bijzonder is het dat ik onlangs een erg mooie Omega uit 1944 kreeg die van de overleden echtgenoot van een vriendin was.

Zie NA zevende Omega

Vandaag kreeg ik ook nog het originele Omega garantie en certificaat van oorsprong.

Nu blijkt dus dat het horloge gekocht is in Davos op 5 mei 1949 (we dachten eerst in 1947).

Op de achterkant van het certificaat staat een Chronometer verklaring uit 1936 vermeld.
Voor zover ik kon achterhalen lijkt het erop dat het jaar van productie 1944 is.

Zoals jullie je kunnen voorstellen was ik natuurlijk erg verrast dat onze vriendin (haar man heeft het horloge destijds zelf nieuw gekocht) het certificaat terug vond en het mij vandaag bracht.

Prachtig om nu het horloge compleet met Omega certificaat in m’n verzameling te mogen hebben!

57 likes

Dit is in meerdere opzichten een ware ‘kroon’ op je verzameling. Geniet ervan en koester het.

1 like

Heel mooi en zo te zien in een goede conditie.

1 like

Dat is zeker een leuke set bij elkaar. Ook wel heel tof dat ze die er nog even bij geeft :slight_smile:

1 like

Dat is het zeker, toen ze mij op 31 mei jl. het horloge gaf, heeft ze nog naar het certificaat gezocht, maar niet gevonden. Vandaag bracht ze het inmiddels weergevonden certificaat mee tijdens een gezellig uitstapje naar Ikea met z’n drieën (mijn vrouw was ook mee), daar ging ze vroeger met haar man, de eerste eigenaar van de Omega, graag naar toe, maar ze was daar al een hele tijd niet meer geweest. Ik vertelde haar vanmorgen dat ik de Omega niet naar Ikea om deed, omdat ik er erg zuinig mee ben, ze antwoordde dat haar man de Omega ook nauwelijks droeg, omdat hij er altijd veel te zuinig mee was😀.

5 likes

Schitterend dit, geniet ervan.

1 like

Hoe bijzonder is dit! Geweldige combi, geniet ervan.

1 like

Heel bijzonder en mooi om dit zo bij elkaar te hebben. En zover ik heb kunnen lezen is het bij de juiste persoon terecht gekomen. Geniet ervan!

1 like

Heel gaaf dat je de originele documenten er ook bij hebt…
Dat is met een horloge van die leeftijd toch echt heel bijzonder.

1 like

Prachtig om kompleet te hebben :ok_hand:

1 like

Mooi vervolg van een bijzonder verhaal, Hans!

1 like

Prachtige toevoeging aan je eerdere hartverwarmende topic… @Barboendel neemt momenteel mijn 1944 Bumperautomaat onder handen…

Wat een mooie set… nu nog op zoek naar een passende Omega horlogedoos uit die tijd?

Mvg Sergr

1 like

Ik vind het niet alleen een mooi en warm gebaar, maar ook een prachtige klok. Echt iets wat je draagt bij speciale gelegenheden.

1 like

Meestal krijg je wat je verdient (in positieve zin) jij hebt dit waarschijnlijk verdient en niet alleen voor jouw positieve en vriendelijke posts denk ik zo. :blush:

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Wat prachtig zo met dat oude certificaat erbij :ok_hand:t2:
Echt een horloge om heel trots op te zijn.

1 like

Prachtig Hans!

1 like

Wauw wat Tof :slight_smile:

1 like

Wat een mooie set zo bij elkaar. Een prachtexemplaar en zo met dit certificaat natuurlijk helemaal af. Geniet ervan, maar dat komt vast goed.

1 like

Erg gaaf zeg :ok_hand:t2:

1 like