NA zevende Omega

Volkomen onverwacht op maandagmorgen m’n zevende Omega.

Vanmorgen waren we op bezoek bij een vriendin die in februari haar man heeft verloren door Corona. Tijdens een gezellig kopje koffie met gebak vertelde ze dat haar man in 1947, hij was toen 22 jaar oud, een horloge heeft gekocht van zijn eerste salaris na zijn studie. Onze vriendin, die wist dat ik een horloge liefhebber ben, vond dat het horloge naar mij toe moest. Het merk wist ze niet uit het hoofd, maar ze wist wel dat het mijn favoriete merk is😀.
Na het overlijden van haar man heeft ze het horloge keurig in de bestek lade bewaard voor mij!
Het 74 jaar oude horloge heb ik dus van de eerste eigenaar gekregen!

Het horloge:

Omega 2421/1, caliber 351 “Bumper automaat” 17 jewels 35 mm exclusief kroon, lengte 43 mm, dikte 11,2 mm. Jaar 1947

Op de terugweg naar huis zijn we even langs movements https://www.watchservice.nl/ gereden voor een nieuw bandje. Zoals altijd weer gastvrij ontvangen in Hengelo. Het horloge is even open gemaakt voor mij om de binnenkant te fotograferen en hoewel het horloge er uitstekend verzorgd uitziet, is e.e.a. even een heel klein beetje gepoetst.
Het horloge heeft nog niet zo lang geleden een “servicebeurt” gehad en loopt perfect.

De foto’s:

Dank jullie wel voor het lezen!

202 likes

Gefeliciteerd! Wat een beauty! Mooie aanwinst, geniet ervan.

1 like

Een horloge met een verhaal, prachtig. Koester deze Omega.

1 like

5Aan de ene kant gefeliciteert, aan de andere kant gecondoleerd.
In ieder geval een horloge wat je denk ik nooit zal wegdoen. :innocent:

3 likes

Wat een schitterend horloge en een prachtig gebaar :ok_hand:t2:
Gefeliciteerd en draag hem met trots :slightly_smiling_face:

1 like

Dank je wel Thijs!

Dank je wel, dat zal ik doen!

1 like

Dank je wel Sjors, deze Omega gaat idd. nooit weg!

1 like

Een mooi verhaal en niet te geloven dat ie zo oud is, ziet er nog puik uit :ok_hand:

Geniet ervan!

1 like

Machtig mooi man. Wat een verhaal. En wat een tof horloge. :+1:

1 like

Dank je wel Frank!

1 like

Prachtig horloge en een mooi verhaal erachter! Veel draagplezier ervan :slight_smile: :+1:

1 like

goe bezig zulle :ok_hand: :grinning:

1 like

Prachtig. Mooi verhaal ook. Proficiat.

1 like

Prachtig horloge, draag het met eerbied.

1 like

Mooi horloge, daar is goed voor gezorgd. Zo zie je maar, die dingen zijn voor het leven. Innige deelneming met het verlies. Zo blijft de herinnering wel bij je. Veel draagplezier. Die bumperautomaatjes hebben toch iets! Ik had er vroeger een Tissotje uit de jaren 50, toch een speciaal gevoel om de pols.

1 like

Een mooi aandenken en even zo mooi horloge. Draag het in goede gezondheid!

1 like

Mooi hoor! Horloge met een geschiedenis. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je zevende alweer! Mooi in z’n eenvoud en een bijna 75- jarig horloge krijgen welke maar een eigenaar heeft gehad is bijna uniek dunkt me.

Dank voor de mooie topictitel! Deze heb ik zojuist goed door mijn vrouw laten lezen waarbij ik fijntjes heb opgemerkt pas 5 Omega’s te hebben… Reactie: oh neen,…gekkenhuis!!

2 likes

Dank je wel Martijn!

1 like