Omega gekregen maar wie kan mij meer vertellen?

Goedemiddag,

Mijn schoonvader gaf mij deze Omega uit de jaren 70 om naar de goudboer te brengen eventueel.
Maar ik vroeg mij af of dit verstandig is aangezien er een hoop verzamelaars zijn.
Op de achterkant staat wel een inscriptie.
Het horloge loopt nog en ook geen beschadigingen.
Wie kan mij meer vertellen?

Groetjes Britt

2 likes

Mooie Omega eind 60, begin 70 denk ik zo. Kan je scherpe foto’s maken van de achterkant en zijkanten?
Horloge ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

Dit horloge is sowieso meer waard dan de goudprijs.Overigens als de gravure niet al te diep is dan krijg je die er ook nog wel uit zonder al te veel gedoe.

2 likes

Het horloge is cadeau gedaan voor 25 jaar trouwe dienst bij A. de Hoop een Electro-Technisch Bureau uit Rotterdam.

Het is een Omega Seamaster. Aangezien hij cadeau is gedaan in 1972 kan je er vanuit gaan dat hij niet lang ervoor gekocht is. Waarde zou ik 500-600 euro zeggen.

http://nl.wikisage.org/wiki/A._de_Hoop

3 likes

Geneve

1 like

Bedankt voor de antwoorden!

2 likes

ik hoop dat ze scherper zijn na het uploaden nu.

3 likes

Dit horloge is idd meer waard dan enkel de goudprijs.

3 likes

Denk dat die 18K Omega toch wel wat meer gaat dan 500 euro.

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=omega+geneve+gold+18k&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_odkw=omega+geneve+gold&_osacat=0

Persoonlijk zou ik hem laten servicen en houden als aandenken aan je schoonvader.

4 likes

Dat denk ik ook heel zeker, meer dan 5/600, bandje en gesp ook origineel. top

2 likes

Handopwinder zo te zien.
Vermoedelijk cal. 601 met 2 adjustments.

Ja handopwinder. Alles is origineel, verder nooit gedragen, altijd in een sieradendoos bewaard. Helaas niet de originele doos.

Na service bij een Omega gecertificeerde horlogemaker krijg je er weer een mooi Omega doosje bij. :wink:

3 likes

Top, goede tip!

Als het horloge naar de goudsmelter zie ik service niet meer gebeuren. Gewoon as is verkopen

in 2018 , nu is goudprijs veel hoger en horloges boemen nogal

4 likes

Mooi horloge, gender neutraal tegenwoordig, mijn advies is laten opknappen en dragen of bewaren.

3 likes

In Nederland verkochte Omega’s zijn heel vaak 14k.

2 likes