Omega Geneve (Eerste vintage)

Hallo HF-leden,

Ik heb het oog laten vallen op een Omega Geneve. Het wordt mijn tweede post op HF, maar eerste (vintage)horloge aankoop dus ben ik een beetje huiverig. Het lijkt mij vervelend om een nep exemplaar op de kop te tikken. Hoewel ik de kans klein acht, gezien deze verkoper erg actief is op Reddit, een website heeft en een Facebook-pagina en eBay-verkopersaccount heeft met goede recensies, kun je nooit voorzichtig genoeg zijn.

Via een Facebook-groep heb ik mijn oog laten vallen op een Geneve automaat met 1171 band. De kroon bevat een omega-logo, evenals de buckle op de stalen band. Diameter zonder kroon is 35mm. EDIT: Hij is onlangs geserviced. Vraagprijs is ca. €750 euro.

Ten eerste ben ik benieuwd naar de waarde. Is de vraagprijs realistisch voor het horloge? Zijn er andere dingen die jullie opvallen aan de klok?

Mocht je andere tips en tricks hebben voor bij het aanschaffen van vintage horloges, dan hoor ik het graag.

Helaas ben ik een nieuwe gebruiker en kan ik maar één afbeelding plaatsen per bericht. Ik heb de meest duidelijke foto geprobeerd te pakken:

2 likes

Nog een foto van de band:

1 like

Echt is die wel, alleen denk ik dat €750 wat optimistisch is. De band is denk ik ongeveer even waardevol als de rest van het horloge trouwens.

Ja barsten in het glas :thinking:

En wat RJ zegt, je betaalt o.a. heel veel voor de bracelet. Ik vind de geneve lijn persoonlijk niet zo interessant. Ik zou dan liever gaan voor bijvoorbeeld een Constellation c-shape zonder band dan deze met band.

Het is een automatic, en er zit inderdaad een omega band omheen. Wel zitten er wat krassen in het glas bij de kroon… De vraagprijs voor dit horloge is volgens mij aan de hoge kant, ik zie ze in goeie tijden rond de 600 gaan op Catawiki, al weet ik niet wat dat waard is. Ik zou nog even verder kijken… voor dat geld kun je heel veel mooiers krijgen zonder originele omega band.

De prijs lijkt me redelijk, zeker omdat de band ook al gauw een paar honderd euro oplevert. Kun je nog je kosten drukken en er een leuke leren band bij kiezen.

Bij de kroon lijkt me niet zomaar wat krasjes. En van 9 tot 11 lijkt me dat ook een barst. Heel vervelend dat plexiglas.

Zelf vind ik de Geneve lijn wel mooi eenvoudig en tijdloos.
De prijs van deze is voor mij ook aan de hoge kant, zoals gemeld mede door de bracelet.

Ik heb niet zo veel verstand van Omega’s, maar de beschadigingen in het glas maken mij een beetje ongerust. De beschadigingen aan de ene kant van 2 to 4 uur en aan de andere kant van 9 to 11 uur kunnen heel goed ontstaan zijn doordat het glas, wat bij deze horloges bijna altijd een spanring heeft, er ondeskundig is ingeperst. D.w.z. met verkeerd gereedschap, of met een slechte pers met niet passende schijven. Dan krijg je dit soort ‘verbrijzelde’ barsten. Ik vraag mij dan ook af of de aanbieder of degene van wie de aanbieder dit horloge heeft overgenomen (hoeveelste eigenaar?) niet ook op andere aspecten van dit horloge ondeskundig bezig is geweest. Ik zou er nog eens goed over nadenken voor je dit, m.i. ook nog eens te dure, horloge koopt! Wat dat betreft ben ik het dus eens met die andere ‘Lucky’ Pinguin!
Sterkte met de beslissing!

Heb je toevallig een foto van de achterkant van de end links?

€750 voor een Geneve zou ik niet snel betalen. Verder net horloge en mooie band.

Zou dit iets zijn?

(Vroeg hij zonder enige vorm van zelfbelang)

Nee, helaas niet. Zou ik wel kunnen vragen, maar na alle reacties te hebben gelezen heb ik besloten het niet te doen.

Hartelijk dank voor alle reacties. Uit de antwoorden begrijp ik dat het horloge wat aan de dure kant is, mede door de band die erop zit. Zelf had ik ook het idee dat de lug rechtsboven afwijkt, maar dat weet ik niet precies. De opmerking van @Lexaf over het glas heeft voor mij de doorslaggevende reden gegeven om het niet te doen.

Dank voor jullie hulp.

1 like

Graag gedaan! Altijd vervelend, een miskoop.
En op het forum zijn we er voor elkaar met goede raad om zoiets te voorkomen.
Goede jacht gewenst!

Hij is 100 procent echt heb de zelfde gaat alleeb wel mat andere sluiting
Suppet leuk horloge wat heerlijk draagt
Heb hem een half jaat gelden verkocht voor 350 euro

Nice! Mocht je van het klokje af willen, dan hoor ik het graag.