Hallo HF-leden,
Ik heb het oog laten vallen op een Omega Geneve. Het wordt mijn tweede post op HF, maar eerste (vintage)horloge aankoop dus ben ik een beetje huiverig. Het lijkt mij vervelend om een nep exemplaar op de kop te tikken. Hoewel ik de kans klein acht, gezien deze verkoper erg actief is op Reddit, een website heeft en een Facebook-pagina en eBay-verkopersaccount heeft met goede recensies, kun je nooit voorzichtig genoeg zijn.
Via een Facebook-groep heb ik mijn oog laten vallen op een Geneve automaat met 1171 band. De kroon bevat een omega-logo, evenals de buckle op de stalen band. Diameter zonder kroon is 35mm. EDIT: Hij is onlangs geserviced. Vraagprijs is ca. €750 euro.
Ten eerste ben ik benieuwd naar de waarde. Is de vraagprijs realistisch voor het horloge? Zijn er andere dingen die jullie opvallen aan de klok?
Mocht je andere tips en tricks hebben voor bij het aanschaffen van vintage horloges, dan hoor ik het graag.
Helaas ben ik een nieuwe gebruiker en kan ik maar één afbeelding plaatsen per bericht. Ik heb de meest duidelijke foto geprobeerd te pakken: