Tips aankoop vintage Omega

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mijn eerste vintage Omega en ben op zoek naar hulp van mensen die er meer verstand van hebben dan ik!

Ik zoek een Geneve of Seamaster dress watch uit de jaren 60/70 (zoals onderstaande voorbeelden). De overige wensen zijn:

  • Een automaat
  • Goudkleurige kast met witte/champagne wijzerplaat
  • Geen radium

Nu zoek ik via dit forum, Omegaforums, Chrono24 en via Catawiki. Wat me opvalt is dat er veel variaties in uiterlijk en typenummer zijn en dat de prijzen enorm verschillen.

Mijn vragen zijn dus:

  • Wat is een redelijke prijs voor het horloge dat ik zoek?
  • Waar kan ik het beste zoeken?
  • Hoe weet ik zeker dat het horloge origineel is en de verkoper betrouwbaar?
  • Hebben jullie nog meer tips voor mijn zoektocht?

3 likes

Slechts 1 tip: pas op met Catawiki. Valkuil wat betreft prijsindicatie, frankenwatches,… Je moet er zelf veel know how van hebben daar.

5 likes

Koop een bij een vertrouwde verkoper. Vintage Omega is idd veel Franken, redails etc. Ik zou B&O watches (@rudiculous) een berichtje sturen.

4 likes

Forumlid Serge2 eens benaderen die heeft een mooi te koop.

Zou Catawiki links laten liggen. Post anders eens een aantal exemplaren die je op het oog hebt, dan kunnen wij je wat tips of input geven.

3 likes

Balanced Watches (.nl) heeft ook een aantal vintage Omega’s te koop.

Ik heb er zelf nog nooit gekocht maar ik hoor goede reacties.

3 likes

Hier komen er af en toe mooie voorbij en allen service gehad:

Deze kopen, klaar :+1::point_down:

2 likes

@Shenk Ja, +1 voor B&O Watches. :white_check_mark:
Waarbij je even in gedachten moet houden dat @rudiculous niet elke dag, de hele dag op HF zit.
Nou zijn er diverse manieren om ze (snel) te bereiken. Check hiervoor even de website. Succes en veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

1 like

Beste tip in dit topic!

Maar even zonder gein, B&O Watches is top wat betreft vintage en neo-vintage Omega’s. Ik heb er zelf ook twee bij hen aangeschaft. Echte liefhebbers die verstand van zaken hebben!

1 like

@gekkehuus heeft vaak nette vintage exemplaren en kennis van zaken, zou je ook een berichtje kunnen sturen.

Dank voor alle reacties! Ik ga straks eens wat berichten sturen naar de getipte accounts.

Ik heb begrepen dat een Geneve een stuk goedkoper zou moeten zijn dan een Seamaster. Wat is nou een redelijke prijs voor een Geneve? Ik vind de Geneve die hier op het forum aangeboden wordt prachtig, maar hij is wat boven budget (zal wel komen door het 18k goud of niet?).

In andere topics lees ik

Deze topics zijn uit 2020 en 2021. De prijzen liggen ondertussen wel iets hoger.

Ik heb dit jaar € 1350,- betaald voor een Geneve van 14K goud en € 1200,- voor een stalen Seamaster. In mijn ogen geen gekke prijzen voor dit type horloges. Beide van deze waren ook recent onderhouden toen ik ze kocht.

Zonder recente onderhoudsbeurt liggen de prijzen waarschijnlijk wat lager, maar dat risico zou ik zelf niet nemen.

Succes met de zoektocht!

5 likes

Je kunt ook nog even hier kijken, absoluut top kwaliteit en betrouwbaar:
https://horlogica.com/

Dealer JuhaN Gemstone op chrono24 heeft veel Omega en poetst geen platen maar serviced wel de uurwerkjes.

Ik ben nog steeds rustig aan het rondkijken naar een vintage Geneve (en leer een hoop tijdens de zoektocht), en vond zojuist deze:

Dat Omega logo op die caseback klopt niet, toch? En horen de hoeken om de date window niet afgerond te zijn? Iemand toevallig bekend met deze Servische winkel?

Ook even goed letten op het materiaal van de kast. Kan gold-plated zijn (met risico op doorslijten), gold-capped waarbij een dikkere laag goud op staal is gebruikt (gaat lang mee), of vol goud in 14 of 18 karaat. Voor de prijs maakt dat flink uit.

1 like

In de advertentie staat ‘gold plated’. Next zullen we maar zeggen

2 likes

Daar is hij dan! Afgelopen zondag heb ik de Omega Geneve die @Martijn hier op het forum verkocht opgehaald. Super blij mee!

9 likes

Mooi hoor, goede keus. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi man! Gefeliciteerd :partying_face: