Mijn zwager kwam bij zijn vader dit horloge tegen, een Omega Genève. De kast ziet er nog best netjes uit moet ik zeggen. Het horloge zal een beurtje moeten hebben, en een nieuw glaasje. Ter indicatie (en los van de emotionele waarde, te koop is het horloge toch niet): wat is een reële waarde van dit horloge en wat zou een beurtje en een nieuw glaasje ongeveer moeten kosten? Alvast bedankt voor de reacties!
Vrees dat hij nep is.
Vind het ook een raar geval. Jaren '90 lijkt me, ALS alles OK is. Is het glas plexi? Dan gewoon flink poetsen. Origineel mineraal (zal indien geen plexi echt geen saffier zijn) is een BFP. Dat ga ik niet uitschrijven.
Niemand zit op deze looks te wachten op dit moment dus van de waarde zou ik me niet te veel voorstellen. Paar honderd (daadwerkelijke verkoopprijs) ? Is ook een klein ding klein he!
Zal wel een 2824-2 in zitten (of wat voor fantasie-calibernaam Omega daar ook aan heeft willen geven), hoeft de wereld verder niet te kosten.
Neehoor, ref 166.0168
Bandje alleen niet origineel.
Ik denk dat het deksel wel klopt, vaker gezien bij een Genève.
Horloge is nieuw gekocht in '76/'77 hoor ik net.
Eerst maar eens open maken. Logo vind ik er ook net-niet helemaal fris uit zien. Je weet me te vinden.
Absoluut
Mijn Genève uit 1968 heeft nog een glad deksel. Wanneer zijn ze begonnen met logos voor Genève modellen op de deksel?
Lijkt me nog (pic van Renatus) manufactuur Omega dus dat zou kunnen. Is wel een beetje wasteland-territorium qua looks en periode - de hele horlogewereld wist het toen even niet meer zo goed.
Ik heb er zo een gehad, zij het met een andere plaat. Die was uit ‘72 ofzo, zat een cal.1022 uurwerk in. Geborsteld deksel.
Eens ook niet mijn favoriete uurwerken
Ref weet ik niet. Band klopt duidelijk niet maar verder is t een afgeramde omega uit niet de beste periode van omega.
Haha stelletje amateurs, niet mis met die 10xx serie
Dit is zoals eerder gezegd een 166.0168 met 1012 uurwerk. Deze uitvoering met Breguet numerals zie je niet zo vaak. Leuk horloge ik vind het wel fijne kasten
Je bent vaak recht door zee, maar dit is wel spot-on.
Zo is het. Je lacht mij toch niet uit he Ruud?
De kast is eigenlijk nog best ok bij betere inspectie. T glas is alleen shot.
Toe. Ik vind t altijd wel grappig dat mensen stellig roepen dat iets nep is wat daarna gewoon echt blijkt te zijn.
Ik weet het, ik moet de mensen naar jou sturen met die industriële zooi. Tja.
Qua prijs zou ik zeggen rond de 600-700€ als hij helemaal netjes is. Zoals hij er nu bij ligt rond de 300-350€.
Haha laat ze maar komen hoor, geen probleem
Schaam me wel een beetje.