En bij die prijs is een kunststof glas inbegrepen net als pakkingen en de kroon
Dat gaat dan wel weer. Als ik e.e.a. grey-market nieuw vind (ALS), plus opwindveer (generic GR in juiste maat, niet in Omega blister) zit ik ook zo tegen de tweehonderd euro aan onderdelen.
Precies, dat bedoel ik Peter. Onderdelen worden snel onderschat en je hebt altijd van die “experts” die het wel weten. Ze roepen dan € 150 - 175 voor de revisie en 25 voor een glas
Als de horlogemaker gratis gaat werken en alleen de onderdelen berekent, dan lukt het zelfs net niet!
@PeterLC Ik ben benieuwd naar je reactie over de wijzerklemming. Al jaren kraak je het 1012 etc kaliber volledig af, maar blijkbaar weet je niet eens waar de wijzerklemming zit. Dan snap ik je problemen omtrent dit vrij cruciale aspect wel. Het is tijd om met de billen bloot te gaan en je excuses aan te bieden naar dit prachtige uurwerk
daar geef ik je groot gelijk in, wat een verademing is daartegen een simpel goed gemaakt Eta binnenwerkje
Als je een onderdeel (of de werking ervan) verkeerd identificeert en deze vervolgens sloopt, dan heeft dat niets te maken met de kwaliteit van het uurwerk.
Dag Lieuwe,
ben een beginnend amateur en heb enkel ervaring met een 1130
Er mag dan wel Omega op staan. Maar hoe die stotterende secondewijzer werkt, was misschien nog verdedigbaar in de jaren '50 maar in de jaren '70 stonden ze technisch toch echt wel verder. Het zal waarschijnlijk zo uit kostenoogpunt gemaakt zijn.
Vandaar mijn opmerking over eta binnenwerkjes die haast vanzelf in elkaar vallen.
Maar iedereen moet werken aan wat ze leuk vinden hé.
Ben je een keertje klaar Lieuwe?
Blijkbaar is het extreem moeilijk voor jou om een fout toe te geven? Je negeert mijn stuk over de wijzerklemming volledig. Je kunt ook gewoon even zeggen “verdorie je hebt gelijk bedankt voor de info ik zat verkeerd” of iets in die geest. Na jaren van dit uurwerk afgekraakt te hebben.
Ik ben ook verre van perfect hoor. Poosje geleden kreeg ik een 1022 terug met slippende wijzer klemming. Shit happens
Zat allemaal net even anders in elkaar dan ik dacht inderdaad, OK. My bad…
…1000-serie en ik zullen toch geen vriendjes worden denk ik. Maar kan wel weer verder nu.