Omega Globemaster co-axial

Hij was al een aantal keer voorbijgekomen hier op het forum nav Basel 2015.

Hij stond voor eind november aangekondigd en nu zag ik hem ook op de Omega website in de collectie staan incl retailprijzen. De blauwe plaat op staal a 6500euro en 6400 op blauw leer.

Ik vind hem wel aardig :smile:

6 likes

Ligt het aan mij, of lijkt de lunette op die van een Rolex?

Ja idd fluted bezel. Wel een aardig klokješŸ˜„

Ppfffff wat een gruwelijk mooi horloge :heart_eyes::heart_eyes:

Fluted bezels kan ik toch steeds meer waarderen!

• 1

Of Rolex eerder was dat weet ik niet maar Omega had ook al een fluted bezels in 1910 en op Constellation uit de jaren '50.

Hoe leggen jullie aan jullie vrouw uit dat 6k echt nog wel te doen is?

7 likes

Not likey…

Is niet uit te leggen.

Gewoon zelf sparen en betalen, buiten de ā€œgezamenlijkeā€ pot om zeg maar. Zo doe ik het al jaren.

Ze heeft me 1 x geholpen met haar spaargeld toen ik zonodig een Tudor ā€œmoest hebbenā€ (herkennen jullie vast niet :wink:) terwijl ik vlak daarvoor m’n Seamaster had aangeschaft. Uiteraard keurig terugbetaald, dat spaargeld.

Grt. Marco

Ik heb een paardenmeisje, die kijken niet op een k meer of minder. Wat denk je wat een zadel kost, en 1 is geen…

Filmpje maakt erg begeerlijk, maar inderdaad 6K maakt het geen impulsaankoopšŸ˜—

Eerlijk is eerlijk, prachtig horloge.

Gewoon uit het studiepotje van de kinderen halen. Dan maar geen universiteit. LTS staalbouw is ook leuk toch?

7 likes

Of opleiding tot horlogemaker. Handig voor later want die Omega service beurtjes worden elk jaar duurder.

2 likes

Ziet er fraai uit.

Maar ik heb al een He-man, en die is Master of the Universe.

Even serieus, ik vind dat ā€œmasterā€ gedoe maar niks.

Daddel.

Je hebt gelijk.
Omega Speedmaster, Seamaster, Flightmaster
Rolex GMTmaster, Yachtmaster,
Seiko en Fortis MarineMaster
Citizen Promaster
Patek Philippe Grandmaster
JLC Master ******

En de lijst gaat nog wel even verder…

Maar je hebt gelijk. Dat ā€œMasterā€ gedoe is niks… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Voor de verduidelijking dan maar, in dit geval het ā€œmasterā€ in verband met de chronometer specificatie.

Rolex is ā€œsuperlativeā€, en nu moet Omega de ā€œmasterā€ zijn?

Daddel.

I know. Ik zit je te dollen man

1 like

Dat had ik normaal gesproken wel opgepikt :smile:

Zit hier echter mijn overplaatsing naar een andere stad aan te vechten met een niet al te coƶperatieve werkgever.

Ik trek mijzelf wel even terug, totdat ik weer scherp ben…

Daddel.

Just curious: hoe zou jij het dan noemen?