Omega laten vallen

Zo lang je niets merkt qua afwijking zou ik me er geen zorgen over maken.

Kan dat beamen. Mijn Poljot chronograaf viel van zeker 2,50m op houten vloer. (Niet dat ik zo lang ben, maar ging net de trap op). Drukker hevel inwendig gebroken. Maar uurwerk liep nog perfect op tijd. Heveltje kon simpel vervangen worden. Was er wel aardig flauw van eerst. :wink:

Ben er dus bang voor dat bij mij ook zoiets is gebeurd in het uurwerk… zonder dat je er iets van merkt. Om dat zeker te weten moet je 'm natuurlijk open maken.

[quote=“JoelH, post:70, topic:292135”]
zonder dat je er iets van merkt.[/quote]

Ik kan je wat dat betreft geruststellen. Ik merkte direct dat de chronograaf niks meer deed op de start pusher. Die voelde ook lam aan. Daar blijkbaar op terecht gekomen. Geen enkele kras verder. Horloge liep verder normaal. Na een paar dagen wist ik dat hij ook gelijk bleef lopen en datum wisselde etc. Dus vanwege de chronograaf inderdaad open gemaakt. Anders niet gedaan of puur voor zekerheid. (Open maken kan ik zelf. )

Wanneer bij jou alle functies goed werken en hij voelt ook normaal aan in de bediening. Niks aan de hand.

Zou het nog uitmaken of het uurwerk quartz of mechanisch is?

Als ik het me goed herinner is de Aqua Terra van @Hetklokje een quartz uitvoering namelijk.

Zal in elk geval in de kosten schelen. Hooguit een andere batterij en de wijzers evt her-positioneren. Bij een automaat zal de schade (met bijkomende kosten) waarschijnlijk vele malen groter zijn.

Nope automaat :sweat_smile:

Loopt inderdaad nu op tijd heb hem in de ochtend goed gezet om te kijken als die dat tot de avond ook doet

Ouch, dan zou ik hem zeker na laten kijken.

Hopen dat het uurwerk nog in orde is. Hopelijk valt het allemaal mee.

En als alles achter de rug is even een bosje bloemen voor je moeder kopen omdat je misschien wel boos bent geweest op haar. :wink:

Hahaha schoot wel.gelijk in paniek dacht nee daar gaat mijn harde werk maarja kan gebeuren he :upside_down_face:

Och meneer heeft een DD en een bijpassend armbandje poe heeeey!
:crazy_face:

@Jurk wordt dit topic nu gemodereerd omdat atletiek te ver off topic is? :fist::rofl::rofl:

1 like

Geen idee. Heb helaas niet eens je reactie kunnen lezen. Was hij leuk?

Dat een hinkstapbaan niet eens bestaat, je bedoelt denk ik een steeplechase :smile::fist:

Dit is duidelijk niet atletiekforum :rofl::ok_hand:

1 like

Heb je nog een mooie stukje strip maakt de avond altijd weer goed :blush:

2 likes

Eeuwig zonde. Dit was het begin van heel veel moois. Nooit meer zal ik leren, zonder handen te fotograferen :pensive:

2 likes

Dat is leuk te horen! Maar ben wel een beetje klaar voor vandaag. Net weer een schets voor een klant gemaakt. Fijne avond :+1:

1 like

Nog een fijne avond :innocent:

1 like

Up

Nog maals de vraag waar zou ik heeb gaan zou graag de papieren en de pas en etui van omega er bij willen geeft een tog wel lekker gevoel haha