Omega moonwatch duurder in 2020?

Dit is wat ik van de omega forum heb afgehaald:

Dus ik heb wat nieuws rechtstreeks van de Omega Boutique in Zürich. Ik heb vorige week de winkel bezocht en ik krijg verrassend echte concrete informatie. Eind februari kondigt Omega aan dat de 1861 zal worden vervangen door de 3861. Eind 2020 zal er geen 1861 beschikbaar zijn. Hierdoor stapelen ze het huidige model al op in de winkel omdat ze een enorme toename van de vraag verwachten na de officiële aankondiging. Er zal ook een aanzienlijke prijsstijging zijn als gevolg van de nieuwe beweging.

Ik verwacht een prijsstijging tussen 1 & 2k.

Klopt dit?

3 likes

Dat was al een tijdje bekend hoor. Dat daardoor op enig moment de vraag omhoog zal gaan, van de ‘oude’ (huidige) zal best. Ik vind het prima eerlijk gezegd. :wink:

2 likes

Ok. Maar wat zal de listprijs worden van de nieuwe?

1 like

Geen idee. Ik heb geen glazen bol. :sunglasses:

Maar het zou zo maar 1000 euro of meer boven de huidige listprijs kunnen zijn hoor, voor de opvolger: voor de 3861. En hier is de reden …

It features a co-axial escapement and a silicon balance spring. It is Master Chronometer certified by METAS.

Oftewel een nieuwe (verbeterde) versie van het huidige uurwerk, overigens wel nog steeds obv. de oude Lemania 1873.

1 like

Goddammit! Moet ik toch snel beslissen dus. Vintage/pre-owned gaat ook door het dak straks. :no_mouth:

Dat co-axiaal is een drama jongens. Het dient geen enkel doel. Het is rondzeulen met een dood paard. Ik hoef het in elk geval niet…

7 likes

Laat Mr. Daniels dat maar niet horen… :joy::wink:

3 likes

Dus ik kan maar beter even wachten met flipperen? :sunglasses:
Ik had trouwens nog geen aandrang, dus dit is goed nieuws! Ofzo …

PS het 3861 caliber is trouwens dan wel het eerste uurwerk in de moonwatch die nog geen ruimtereisje heeft meegemaakt, als ik het goed gelezen heb. De 321 en 1861 al wel. Maakt de huidige toch ook nét nog een beetje specialer. Zie, ik ben vast bezig aan positieve prijsbeïnvloeding. :wink:

1 like

De C en D serie van de 2500 is prima, in het begin waren er serieuze problemen [ kinderziektes ] maar momenteel lopen ze goed.

1 like

Ik ga die van mij ook alvast even oppoetsen…:joy::+1:

1 like

Even op schiphol een speedy kopen :crazy_face::joy:

2 likes

Vertel dat nou niet. Maak je weer dezelfde fout. :smile:

2 likes

Mwah haha, ben gewoon lekker open. Weet men ook wie ze moeten hebben als ze iets willen :joy:

1 like

Vertel. Ben benieuw…ik kan dit namelijk niet ondersteunen.
Je hebt wat meer tools nodig om ze te kunnen servicen en het vraagt meer kennis mbt smering maar voor de rest niets mis mee en blijven perfect lopen Die oude koeien van de 2500A werkjes zijn al jaren dood :sunglasses:.

2 likes

De Speedmaster Pro lijn gaat zeker in beweging komen- welke kan op vraag ik me af. Het schijnt dat er namelijk ook een 321 caliber in een stalen kast wordt uitgebracht. Voor welke prijs is niet bekend. Maar dit zou wel een negatieve invloed kunnen hebben op de 861’s.

Ja, maar heeft jouw caliber een ruimtereis gemaakt? Ik weet niet of dat een rationele kijk op het verhaal is. Ik vind co-axiale uurwerken wel een toffe innovatie, eerlijk gezegd. Dat er lieden zijn die het niks vinden, soit, Het antwoord van Archer, nummer 10 in deze thread, zou @PeterLC goeddeels gelijk geven in dier voege dat het het nut van co-axial in twijfel trekt:

https://forums.watchuseek.com/f20/article-about-omega-movements-co-axial-escapement-looking-informed-comments-1836498.html

Maar aan de andere kant geloof ik niet dat de meeste mensen hier rationeel in zitten. Als dat zo was kocht ik zelf een Citizen Chronomaster eco-drive en was dat mijn enige horloge, omdat dat nu eenmaal het meest accurate horloge is met de beste specs die ik ken bij dat afwerkingsniveau.

Dus blijf ik co-axiale uurwerken leuk vinden. Omdat het kan. Het is tenminste een poging tot innovatie.

7 likes

Dan hoor ik graag waar je dit van hebt?

Er is namelijk door Omega duidelijk gesteld dat de 321 alleen voor de premium modellen is. Nou is Omega een vrij onbetrouwbare club maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu al die 321 in en stalen kast gaan proppen.

Dan heeft een 3861 namelijk weinig bestaansrecht…

4 likes

Raynald Aeschliman (Omega) heeft al bevestigd dat er een stalen 321 uitkomt maar gelet op de zeer beperkte oplage van deze uurwerken (max 2000 321s per jaar las ik), zal het de “gewone” Moonwatch niet in de weg gaan zitten.

Ik ben ook voorstander van het 3861 uurwerk.

2 likes

Bekijk het interview van teddy baldassarre met de CEO van OMEGA. 321 in staal.

2 likes

Correct! En het wordt al langer “in de wandelgangen” bevestigd door Omega boutiques en “kenners”. Net als dat er mogelijk een Apollo 13 limited aankomt, en het is al zeker dat er geen Speedy Tuesday 3 in 2020 komt.

Linkje naar de desbetreffende video over de stalen 321. Even doorspoelen naar halverwege de video.

1 like

Mooi :grin: dan zal ik deze ook maar weer eens meer gaan dragen…

2 likes