Omega moonwatch duurder in 2020?

Ze maken er gewoon weer een bijzondere uitvoering van.

Dat dus.

We krijgen een ‘first watchcaliber to the moon(watch)’ limited production thing. Nieuw doosje erbij, prijs naar 7000 euro et voila. Geregeld. De 3861 wordt het nieuwe basisuurwerk volgens mij. Ik gok dat ze de prijs van het ‘instapmodel’ gaan opschroeven richting de 6000. Maar goed, ik heb geen glazen bol. :sunglasses:

NB Heb het filmpje nog niet gezien. Misschien worden er ook al prijzen gesuggereerd enzo.

@Goswin, het is hierboven nog niet gelukt zie ik. Mooi grijs vlak! :wink:

De huidige 1861 gaat echt niet 1 of 2k in list stijgen hoor, Omega is Rolex niet :smile:

Wanneer die 3861 standaard wordt gaat de prijs waarschijnlijk wel wijzigen ja.
Dus als je nog een ‘oer-Speedy’ wil, zonder co-axial en andere quirks, en aan een (eigenlijk best wel) lage prijs, dan is het nu wss wel het moment.

1 like

Klopt, maar dat denken ze helaas wel…

3 likes

Uiteraard. Dat zeg ik ook nergens, dat de adviesprijs van het huidige model omhoog gaat. De grijze prijs (en dus ook tweedehands) gaat wellicht wél stijgen en kortingen zouden ook zo maar verleden tijd kunnen zijn als de vraag omhoog gaat doordat er een duurdere opvolger komt. Vraag en aanbod. Simpel.

1 like

Ik denk dat dat best nog meevalt. Als ik in een Omega AD binnenloop kan ik elk model meenemen, en meestal nog met een leuke korting. Ze hebben mij nog niet voorgesteld een volgouden Tresor te moeten nemen om aan een sm300m te kunnen geraken.

2 likes

Moet je gewoon op klikken :rofl::rofl::rofl:

Nee, dit was nog van vóór de ‘openbaring’

1 like

7 likes

Dat tekstwolkje erachter krijgt ineens een heel andere betekenis, zonder de rest van de tekening! :rofl:

5 likes

Daar heb je gelijk in, maar aan de manier waarop de prijzen zijn verhoogd de afgelopen jaren krijg ik toch sterk het idee dat zij zichzelf graag een stuk exclusiever willen maken. Dat vind ik wel een beetje jammer.

Toen ik in S&C Utrecht kletste over de aankoop van een blauwe Seamaster was er een wachttijd van iets meer dan drie maanden. Wonderlijk, want bij Van Willigen kon ik direct terecht. :thinking:

2 likes

Mmmmm, na het lezen van dit verhaal begin ik wel erg te twijfelen wanneer een Speedy pro aan mijn collectie toe te voegen, mijn idee was dat te doen als ik 40 werd (over 2 jaar) maar vraag me af of het wel zo verstandig is om te wachten hiermee.

2 likes

Je mag over 2 jaar de mijne wel overnemen voor 8 duizend euro. Deal?
Dan leg ik hem vast opzij voor je … :wink:

Alle gekheid op een stokje. Koop hem als je 40 wordt. Als dat je doel is, is dat ook het leukste moment. Toch? Dat het je dan iets meer gaat kosten is welhaast een zekerheid al was het maar door de inflatie maar hey, je hebt ook nog twee jaar om door te sparen. Ik zou me nu niet gek laten maken door allerlei gespeculeer.

Ik ben het opzich met je eens, maar aan de andere kant een inflatie in 2 jaar van 2k?? Das wel een hele hoop.

Zal nog wel even in de rust blijven en het nieuws rondom dit schitterende horloge goed in de gaten houden.

1 like

Je moet ook naar Juwelier Punte gaan om de hoek op Choorstraat :wink:
Hij heeft 'm ook op voorraad dacht ik.

Anyway, ze hebben eind vorig jaar de prijs van exact dezelfde Moonwatch al met 300 euro verhoogd.
Mogelijk zal de volgende stap in prijs voor 3861 Moonwatch ook zoiets worden. Maar er wordt idd al gesproken over een stap van 1000 of 2000 euro (ik vind dat nogal een verschil). De huidige 1861 Moonwatch wordt niet duurder dacht ik.

Voor de stalen 321 moet je eerder aan Daytona geld gaan denken, dus ergens rond de 12.000 euro. Ik ben benieuwd of het dan ook een keramische lunette, gouden wijzers etc. gaat krijgen. Mogelijk wil Omega in de schaarste van de Daytona duiken. Enerzijds is dat een redelijk kansloze missie, anderzijds zijn er ook mensen die niet een premium voor ene Daytona willen betalen en dan kiezen voor een 321 Speedmaster. Maarja, ook de 321 gaat een lange wachtlijst krijgen als er maar 2000 per jaar gemaakt worden. Zeker als alle handelaartjes er weer bovenop duiken.

1 like

Als dat al gaat gebeuren krijg je er ook een ander (beter) uurwerk voor. Want ik verwacht niet dat de 1861 over 2 jaar nog nieuw te krijgen is, als ze inderdaad met een upgrade komen.

Als ik dit zo lees ben ik zóooo blij dat ik nog een normale Speedmaster Pro heb kunnen aanschaffen, eentje die dicht tegen het origineel aanschuurt. Niks keramisch, saffier en dat soort modegrillen. Gewoon puur en lekker ouderwets! Fijn en (nog) betaalbaar. :sunglasses:

Je krijgt 5 jaar garantie, dus je kan 'm ook 2 jaar in de kluis leggen :wink:

2 likes

Correct, ik denk dat de 1861 de beste optie is. Maar de stalen 321 moet natuurlijk niet verward worden met de stalen 3861. De 3861 upgrade ziet er wellicht ook hetzelfde uit als de huidige 1861 generatie, dus gewoon staal met alu lunette. Omega wilde al veel langer een eigen uurwerk erin steken, en dan ook eentje met hacking seconds, chronometer spec en antimagnetische eigenschappen. Lijkt me een goede stap. Alleen doen alle insiders heel wazig over of deze 3861 dan ook een “approved” stempeltje van de NASA krijgt. Lijkt me niet dat Omega afstapt van hun peperdure Moonwatch marketing. Leuke ontwikkelingen!

1 like

Zeker! Er gebeurt weer eens wat. :wink:

1 like

Toen ik op zoek was naar een speedmaster pro (hesalite) ben ik ook tweemaal (er zaten twee weken tussen) bij gassan op de Dam binnen gestapt om hem even te passen. Twee maal waren ze niet op voorraad, volgens mevrouw was er erg veel vraag naar. S&C op de PC verkoopt geen omega en bij Ace lag alleen een saffieren versie. Begint net Rolex te worden!! In Amsterdam dan.

Dat van Rolex is een grap natuurlijk, maar ben wel benieuwd wat ze van plan zijn qua prijzen en strategie.

3 likes

Ik heb niks tegen het huidige 1861 uurwerk maar een upgrade lijkt mij niet verkeerd. Het 1861 uurwerk is gewoon redelijk verouderd dus is het niet meer dan logisch dat Omega er een nieuw uurwerk in doet.

1 like