Paar honderd euro tenzij er meer kapot is.
Zou hiermee niet naar omega gaan nee
Edit: sorry peter, je was iets sneller met een beter antwoord
Paar honderd euro tenzij er meer kapot is.
Zou hiermee niet naar omega gaan nee
Edit: sorry peter, je was iets sneller met een beter antwoord
Het is dus een referentie 511.217. Kan hem zo gauw niet vinden maar deze komt aardig in de buurt https://www.omegawatches.com/watch-omega-de-ville-omega-md-511-0213
Zelf dacht ik idd aan een volledig nazicht om na te gaan wat de gebreken zijn
Op dit ogenblik alvast:
opwindveer
glas zou ik ook laten vervangen of kan dit gepolijst worden
nieuw/ander bandje
Kan er mij iemand een prijsindicatie geven van en nazicht ongeacht de te vervangen onderdelen?
Krijg je dan een historiek indien je dit bij een erkend omega verdeler/hersteller laat doen en zou je dat aanbevelen of heeft dat geen waarde?
Nee, da’s via de Omega website en kost een belachelijke hoeveelheid extra geld. Honderden euro’s. Een paar decennia terug kon je gewoon een mailtje naar John Diethelm sturen (niet meer onder ons) en je kreeg een paar dagen later alle gegevens over je horloge terug. Gratis. Maar Omega wil Rolex achterna, in alle opzichten. Behalve QC dan, maar da’s “one man’s opinion”.
Nieuw origineel glaasje lukt alleen via “Certified” en is dan iets van 110 euro extra. Bovenop die 750. Voor plexiglas van een paar dubbeltjes, ja ik weet het. Heb je wel dat symbooltje midden in het glas. Mits geen barsten zou ik lekker gaan voor polijsten.
Bandje zou ik lekker zelf doen. Lugmaat opmeten en online iets betaalbaars uitzoeken. Let op de lengtemaat; veel bandjes zijn veel te lang voor normale polsen. De norm hier lijkt haast een doorsnee morbide obese Amerikaan of bodybuilder te zijn.
Heel eerlijk, ik denk dat je met dit horloge ver weg moet blijven van Omega zelf, dat gaat zoveel geld kosten dat het een economisch total loss is. Zoek een hobbyist of goede vakman en dan kan hij weer jaren mee.
Even voor je beeldvorming, in dat uurwerkje ter grootte van je vingernagel zit dit allemaal:
Dus ga aub niet zelf prutsen
En nee ik neem geen klussen aan voor derden.
Marcel van Filippo horloges is gecertificeerd in omega. Die heeft voor mij toen ook mijn seamaster gedaan.
Top service en prijs viel ook wel mee, zit in Zuid Holland.
Je zou bij hem misschien kunnen informeren?
lijkt me echt. als je geen kleurverschil hebt vanbinnen is het geen samenraapsel van onderdelen