Omega of Rolex kopen?

beste mensen

ik twijfel over welke horloge ik zal kopen een Omega hour vision annual calender master co-axial of een Rolex day date in volledig goud
de prijs van beiden horloge’s zijn gelijk, maar de Rolex is populairder maar de Omega is wat meer luxe en valt wat minder op.
ik hoop dat mensen mij kunnen helpen een beslissing te maken tussen deze modellen.

gr. peter

5 likes

De Rolex is zeer waarschijnlijk waardervaster dan de Omega.

1 like

Ik heb zelf Omega’s en geen Rolex maar in dit geval zou ik gaan voor de Rolex.

1 like

Hou je van afschrijving? Zo ja: Omega; zo nee: Rolex

3 likes

Wat vind je belangrijk? De Rolex houdt zijn waarde beter vast, dus daar kan je over een tijdje makkelijker van af. De Omega is, zover ik zie in het dagelijks leven, unieker. Je hebt iets speciaals ten opzicht van de zoveelste day-date.

Ik zou ook nog bij andere merken kijken als je zoveel uit gaat geven. Dat is niet echt de prijscategorie waar Rolex en Omega mijn inziens op hun best zijn. Dat is toch eerder in de iets lagere categorie.

3 likes

Simpel , de Rolex is gewoon veel mooier!

Maar in deze prijsklasse kocht ik iets van een ander merk…

Wat een fijn dilemma! In dit geval zou ik zeker gaan voor de DD. Niet omdat het de betere investering is (waarschijnlijk), maar omdat het een prachtige klassieker is.
En ja, helaas - there will be haters - als was het maar omdat het een Rolex is …

Als je hierover twijfelt moet je misschien even wachten met kopen, iets meer inlezen en dan je mening vormen. :thinking:

10 likes

Dit is geen dilemma. Het merendeel zou zonder twijfel de Rolex adviseren.

Ik zou een SKX adviseren. Hou je nog centjes over voor een KTM brommer of iets dergelijks.

18 likes

LOI cursus :thinking:

7 likes

Deze is wel heel gemakkelijk. De KTM brommer en een SKX natuurlijk

De Rolex natuurlijk

4 likes

Nog een extra gedachte :

De Omega met lederen band kiezen.
Scheelt een 12K.
Daar koop je een leuke 5-digit DayDate voor.

Badabing èn badaboom , probleem opgelost

16 likes

@peter10 ik zou ff je volledige naam weghalen uit je profiel. Niet zo handig als de boefjes je naam lezen en zien dat je net premium @cash money hebt uitgegeven aan een horloge.

4 likes

beste mensen.

bedankt voor jullie reactie, beiden horloges kosten bijna hetzelfde € 32000 en zoals ik op chrono24 kijk zijn de Rolex gouden horloges minder waardevast dan je denk maar wel veel geliefder dat is zeer zeker
Ik denk dat de gouden horloges in het algemeen niet echt in waarde blijven omdat ze vele malen duurder zijn dan de stalen varianten meestal zelfs 4x zo duur dan de stalen terwijl hetzelfde uurwerk in het horloge zit van de stalen variant eigenlijk belachelijk voor woorden.
ik heb de gouden Rolex omgehad maar de Omega gaat op bestelling dat maakt de beslissing lastig omdat ik hem moet kopen vanaf een plaatje.
En geen ene juwelier heb deze Omega liggen

Persoonlijk zou ik niet zou gauw 32k stuk slaan op iets dat ik alleen maar op een plaatje heb gezien. En niet eens op een foto.

5 likes

beste Drebin.

bedankt voor U reactie, ik heb het even aangepast

gr. peter

2 likes

Zeker day-date. Alleen die roman numerals zijn niet te pruimen.
Stick dial vind ik meestal wel fraaier.

Ik zei het eerder al. Maar voor dit geld koop je ook een mooie Patek Philippe Annual Calendar of iets dergelijks. Dan zou ik niet meer naar Omega of Rolex kijken…

8 likes

beste boetje

de Omega is er alleen maar in rosé goud met wel een mooie blauwe wijzerplaat en de rolex is er in rosé, geel en witgoud

gr. peter

Van deze twee de Rolex. Als je zou moeten kiezen tussen een normale sub date en een smp… zou ik erg twijfelen en néé, het gaat mij niet om ‘de beste investering’ maar wat vind ik het mooist. Het gaat bij horloges immers om een gebruiksvoorwerp. :slight_smile:

Btw Nog helemaal niemand die een Grote Seiko als alternatief heeft aangedragen? Wow en het is nog wel zondag! :rofl:

2 likes