Omega of Rolex kopen?

hallo junior.

ik geef jou volledig gelijk hierin wat betreft investering want zo horloge koop je voor het leven en niet om hem over een paar jaar door te verkopen met flinke verlies wat je meestal heb op een gouden horloge.
ik wil al jaren een volledig gouden horloge maar nou twijfel ik alleen tussen deze twee modellen, en de Omega is er alleen in rosé goud en ik weet niet of dat wel bij mannen hoort te passen want rosé goud is meer wat voor dames lijkt mij

gr. peter

1 like

Zie dat Peter net een uur lid is van HF. Welkom Peter!
Tussen de comedianten zit soms ook wel wat goed advies hoor :slight_smile: Kortom, het is hier heel gezellig.

Beste Peter,

Welkom!

Ik ga de vraag stellen die iedereen wil stellen maar niet durft…
Natuurlijk hoef je niet te antwoorden maar ik ben gewoon nieuwsgierig oud wijf. :wink:

Maar #hoedan?

Je wilt nogal wat geld uitgeven aan een horloge. Waar heb je dat geld mee verdiend? Je hebt (denk ik) geen topfunctie in het bedrijfsleven want daarvoor is je Nederlands gewoon echt te slecht (no offence). Je hebt je kennelijk (aanname) nog niet echt heel erg verdiept in de horlogewereld. Je bent misschien een self-made man? Respect! (Zolang het legaal is.) Of je hebt er gewoon voor gespaard? Kan ook hè.

Ik kan wel zeggen dat je achtergrond en leef/werkomgeving ook belangrijk zijn om een goede keuze te maken maar dat is natuurlijk allemaal gelul…

HOE DAN?

Hoe dan ook, met één van deze twee ben je sowieso een baas!

Mijn nieuwsgierigheid moet gewoon bevredigd worden anders heb ik geen leven meer…

10 likes

Pre-owned is uitgesloten? Daar zou ik zelf eerst kijken voor goud.

beste franktudor.

bedankt voor U reactie, ik heb mij hier vandaag aangemeld want ik twijfel al een paar weken welke ik zal nemen want tenslotte is het een groot geldbedrag wat je moet neertellen voor een prachtig uurwerk wat tevens ook een sieraad voor het leven is

3 likes

Rosé kan prima bij mannen. Dat is geen probleem

Welke je het mooiste vindt…

En jij neemt die pipo serieus…? :joy:

3 likes

Day date maar kijk even voor een andere plaat. Voor dat geld zou ik zelf een royal oak nemen. :grin:

1 like

De hour vision van Omega, heeft die geen doorkijkkast met glas langs de zijkanten en die armband is in elk geval een kunstwerk van kleine schakeltjes.

Maar ik zou verder zoeken.

Met alle respect, je weet toch dat het automaten zijn, als je die enkele dagen niet draagt staan ze stil en ze lopen ook niet steeds op tijd en een onderhoud kost je meer dan 500 euro, om de zoveel jaren.

Niet meer dan.mjjzelf :joy:

1 like

Ik vind dat je een horloge van deze klasse echt eerst gezien moet hebben voor je hem koopt. Of in elk geval ervaring moet hebben met het afwerkingsniveau.

Grand Seiko heeft ook van die computerfoto’s op zijn site, dus het plaatje dat je van de Omega hebt, doet het waarschijnlijk geen recht. Maar ook echte foto’s van internet geven je meestal niet de indruk die je nodig hebt. Je moet de vorm en de aanwezigheid van een horloge echt ervaren. Zeker voor een horloge van zo’n bedrag.

Ik heb niet dit soort bedragen om uit te geven aan horloges, ik houd zo ongeveer op bij een paar horloges tot 1/10e van dit bedrag. Maar ik zou 2e hands gaan shoppen, voor 15k ofzo. Dan moet je er wel eentje in perfecte staat kunnen krijgen. Of koop een Patek ofzo. En natuurlijk raad ik op dit niveau ook de prachtige Grand Seiko modellen in goud en platina aan.

beste klonk

de vorige model van de Omega hour vision had een doorkijkkast zodat je de zijkant kon zien van het uurwerk, maar het nieuwe model is de zijkant gewoon dicht maar is de achterkant wel van glas zodat je het uurwerk nog kan bekijken vanaf de achterkant zodra je hem niet omheb

1 like

Gaat ons toch geen reet aan? We delen een horlogehobby niet elkaars leven toch?

Mij boeit het echt niet hoe iedereen hier aan zijn horloges komt, totaal niet relevant voor de hobby die we delen in mijn ogen.

13 likes

Tja… :joy:

1 like

Ik denk dat de post van Chlorofhyl een nette manier is om te laten weten dat TS een :clown_face: is en een enkeling goedgelovig…:wink:

2 likes

Als je weet dat je zo veel afschrijft op een nieuw gouden horloge, ga dan voor een jonge, zo goed als nieuwe. Verschil zie en merk je totaal niet en dan kan je 25 tot 40% (afhankelijk welke precies) in je zak houden.

Tenzij het geld thuis tegen de plinten klotst natuurlijk…

Zonder twijfel deze.

7 likes

Joh, ik zie hier zovaak mensen roepen dat ze iets gaan kopen. Inclusief topic met polls. Om vervolgens nooit wat te kopen.

Maakt niet uit, we klessebesse hier over horloges, niet over de geloofwaardigheid of achtergrond van de gebruikers.

Toch? Of heb ik het nu mis?

10 likes

Liever deze, of deze.