Omega Only (Deel 2)

Gisteren even een schakel verwijderd bij de Constellation van mijn vader. Even gebruik gemaakt om deze even te passen.
Nu is het me pas opgevallen dat de ster het center van de sunburst is.

3 likes

9 likes

10 likes

8 likes

3 likes

10 likes

Sedna time :grin:

18 likes

PO time:

14 likes

Even een weekendje een swap gedaan met de Omega van @amaris . :ok_hand:

6 likes

:heart_eyes:

14 likes

Omega vervaardigt ze zelf, en kopen ze niet in, maar (ondanks dat dat de vraag niet was), dat maakt een 1861/1863 nog geen 100% inhouse uurwerk. Het is en blijft een gemodificeerd Lemania uurwerk, en Lemania behoort tegenwoordig toe aan Breguet. 3861 gaat al weer een stapje verder richting inhouse (al is co-axial ontwerp ook gewoon gekocht van freelancer George Daniels) maar technisch gezien nog steeds niet 100% inhouse.
Goede vergelijking zijn de zgn nieuwe “inhouse” uurwerken van IWC in de pilot serie (allen op basis van ETA).
Maakt het uit? Natuurlijk niet!
Echte inhouse (dus zelf ontwikkelen en bouwen) is bv 3135 van Rolex. Van de grond af ontwikkeld en opgebouwd van en door Rolex, en niet “op basis van”

1 like

12 likes

Golfjes :ocean: :blue_heart:

22 likes

16 likes

Fijne avond!

17 likes

Ik heb het virus officieel ook te pakken :grinning:

Na een rondje langs een aantal merken heb ik mijn zinnen gezet op een moonwatch of een voor mij acceptabele variant.

De planet ocean’s vind ik eigenlijk veel te dik voor mijn pols (20.5 cm) - de moonwatch plexi of saffier zijn allebei perfect.

Kwam wel een aantal keer de '57 afgeleide tegen met saffier (331.10.42.51.01.002) die ik echt heel erg mooi vind. Maar de specs laten zien dat deze zelfs dikker is dan der planet ocean… Ook al toont dat op filmpjes niet zo.

Heeft er iemand toevallig de moonwatch vs de '57 saffier al eens vergeleken? Enig idee waar ze die op voorraad zouden kunnen hebben (de Omega site laat geen hits zien).

Wat een mooie klokjes zeg…

Gevaarlijke text anno nu :wink:

We zijn een select, maar groeiende groep aficionados :rofl:

1 like

[quote=“Simba10, post:37, topic:224726, full:true”]
Ik heb in het verleden eens twee omega horloges gekocht. Later kwam ik erachter dat ze allebei een re dial hadden ondergaan. Gelukkig waren de verkopers zeer meegaand, en hebben het teruggenomen.

Zouden jullie het door hebben gehad voor wat betreft de redial?

Ik hoor de term re-dial vaker… zou je me kunnen vertellen wat het precies is? Overigens een prachtig horloge!

Vandaag de Genève weer eens omgehad!

7 likes