Omega Only (Deel 2)

re-dial is een opgeknapte wijzerplaat, en net zoiets als een gepolijste kast. Hierdoor zakt de waarde van je vintage horloge aanzienlijk.

1 like

Wat een belachelijk mooie foto!

1 like

Belachelijk veel dank :blush:

Dus als ik het goed begrijp, je hebt de oroginele wijzerplaat die door de tijd heen vervaagt etc laten restaureren naar zijn normale staat en dat verlaagt de waarde van het horloge aanzienlijk? Goede informatie! Maar waarom is dat dan?

1 like

Meer een vraag voor de vintage experts hier.

Ik weet alleen dat alles wat veranderd wordt aan het horloge, of delen van het horloge de waarde doet verminderen. Alleen de tand des tijds mag dat doen, en de manier waarop dit gebeurt, heeft een positieve, of negatieve invloed op de waarde. Denk dan bv aan een mooie verkleuring van wijzerplaat (tropical), vergeling van de lume, barstjes (spiderdial) enz.
Wat wel weer getolereerd wordt, is om bv de verweerde wijzerplaat en wijzers te vervangen door een andere set, mits deze van exact hetzelfde type zijn, en uit exact dezelfde periode stammen. Uitzondering hierop is de kast en uurwerk ivm het productienummer, welke met elkaar moet overeenstemmen.
Uiteraard valt revisie van het uurwerk hier buiten, zolang de vervangende delen origineel voor dat uurwerk zijn gemaakt, door de originele fabrikant.

2 likes

6 likes

Dankjewel voor deze nuttige kennis! Weer wat geleerd vandaag! :grin:

1 like

Gaan vandaag voor de Seamaster:

7 likes

omdat het niet meer origineel is. originaliteit is het allerbelangrijkste bij vintage horloges.

3 likes

Zonnetje kwam even door, dus snel even een foto geknipt :smile:

10 likes

Even af tijdens het sporten.

8 likes

8 likes

Seamaster 1964.

11 likes

:heart:

13 likes

16 likes

Dat puntje is een stofje … zie ik nu pas :wink: