Je hebt nog redelijk snel afscheid genomen van de Reduced?
Blijft een bijzondere Omega dit. Ik mag hem wel en voor jou natuurlijk super dat hij van je vader is geweest. Service van een chronograaf kost bij een goede horlogemaker snel €200-300. Een wijzer via Omega bestellen kunnen bepaalde horlogemakers ook nog wel. @horloge24 kan je hier misschien mee helpen. Ik weet dat hij oudere Omega’s niet serviced, maar dit valt nog wel binnen zijn bereik denk ik.
Helaas, maar een vintage datejust popte op in mijn hoofd… toch de trekker overgehaald om deze te gaan verkopen. Daarna een zoektocht beginnen!
Thanks. Ik wil hem inderdaad in oude glorie herstellen omdat het een erfstuk is. Punt is inderdaad dat je niet bij elke horlogemaker terecht kan omdat er een nieuwe originele wijzer in moet.
Kan elke horlogemaker die lvl3 gecertificeerd is bij Omega onderdelen bestellen?
hoezo moet dit een nieuwe wijzer zijn?
kan toch ook opnieuw lumen,of is dit iets speciaal?
mss een domme vraag maar ben niet zo op de hoogte van oudere horloges
En ik niet van reparaties Ik ging uit van vervanging, wist niet dat je lumen kon repareren.
Dat zal niet gaan. Dit soort onderdelen mag ik contractueel niet leveren.
Dit model repareer ik overigens wel en de kosten liggen fors hoger dan de €300 die genoemd is. Dit is een moduul chronograaf die de nodige modificaties moet hebben om weer goed te functioneren
Zo goed had ik me nog niet verdiept in deze dynamic. Dat blijft toch altijd een domper die moduul chrono’s
Interessant! Hoe zit het met de dikte?
Met een schuifmaat meet ik 11,9 voor de BB en 12,6 voor de SM
De BB heeft veel rechtere zijkanten en lijkt daardoor dikker, klopt dat? Dikte van de SMP lijkt vooral in de bezel te zitten.
Klopt. De bb heeft een plat deksel en bezel. De Seamaster heeft beide wat dikker maar weer een slankere en elegantere kast
Voor de geïnteresseerden:
De BB is 135 gram en de SM 139
Vraagje aan de Omega-kenners hier: is er ooit een Seamaster 300M met tapered bracelet geweest? Mag best een quartz of midsize variant zijn.
Ik vind 'm heel mooi namelijk, zeker op de bracelet, ware het niet dat ie net wat te lomp oogt zonder taper.
Ik ben zeker geen enorme kenner. Maar ik geloof niet dat er een tapered band bestaat voor de Seamaster. Bij de Midsize is het niet zo’n probleem omdat deze maar 18mm meet. Maar bij de normale versie zou dit idd als storend ervaren kunnen worden lijkt mij.