Zo dus idd Pieter 
Gebruik je altijd een rubbertje?
Nee! Gek!
Niet een uitspraak waar ik het persoolijk mee eens ben
Maar
Of je nou een Tudor of AT neemt, ze zijn geweldig. De AT is misschien wel een van de meest perfecte daily watch.
Prachtige foto’s!
Met een schuin oog kijk ik inmiddels ook naar de quartz variant in het wit of grijs. De automaat voor nu toch wel boven budget.
Leuke zoektocht in ieder geval
.
Ik wil het niet zeggen, doe het toch. Vergeet de quartz! Ga voor een automaat. Dat is echt aqua terra op zijn best.
Ik geloof je direct! Maar moet ook met gezond verstand nadenken over mijn huidige budget van max €4k (±).
Zou een quartz niet alsnog erg mooi zijn om te dragen en op die manier alvast uit te kijken naar de real deal
?
Foto voor de sfeer!
Spreek uit eigen ervaring maar settle niet voor iets wat lijkt op wat je echt wilt…Dan beter doorsparen. 
Eens met Pieter! Als je budget toch al ~4k is, kan je net zo goed nog dat kleine beetje erbij doen voor een automaat. Dus ik denk dat je beter gelijk voor de “real deal” kan gaan i.p.v. zometeen wat verlies nemen op de quartz (volgens mij raak je die sowieso al moeilijker kwijt). Uiteraard ook rekening houdend met de stijgende prijzen, dus beter z.s.m. voor het object gaat dat je echt wilt hebben in plaats van via een tussenstation.
My 2 cents.
Quartz is voor mij persoonlijk zonder meer al een “no go”. Als je er voor gaat, ga dan voor het ultieme; een automaat dus!
Die is gaaf zeg!
Zo uit de etalage. Gefeliciteerd!