Omega Only (Deel 4)

En andere dial met applied markers en applied logo.

3 likes

Thanks !!

1 like

Even op Chrono24 gekeken maar staan er niet veel in Europa te koop…

1 like

Telkens ik deze om doe; blijft ie langer om de pols dan de andere klokjes

19 likes

Is dit een vroege versie of een versie met Super Luminova? Lijkt alsof er al patina op de minutenmarkeringen zit vandaar de vraag :grin:

1 like

Ik doe mee :grin:

17 likes

Vroege versie idd; lume begint mooi te patineren :slightly_smiling_face:

1 like

2005

1 like

Vraagje, misschien dat iemand het weet. Omega heeft onlangs natuurlijk heel wat AD’s het dealerschap ontnomen, maar is er al een teken van leven van een Omega Boutique in Nederland? Lijkt me toch een logische volgende stap.

De Swatch Group heeft een pand gekocht op de PC. De vraag is wat ze er gaan doen, maar de geruchten zeggen Omega Boutique.

2 likes

Vraagje! Ik ben gisteren gebeld door de AD dat de Omega Seamaster 300 ‘seaweed’ binnen is die ik besteld had. In al mijn enthousiasme niet gevraagd om de prijs, maar zie nu dat deze op de website van (volgens mij) € 5400 naar € 6000 is gegaan in de tussen tijd 🥲 (op rubber).

Het is natuurlijk een nieuw en redelijk gewild model, maar op Chrono24 zie ik ze al wel zo goed als nieuw voor rond de € 5500 staan.

Enig idee of het realistisch is om om korting te vragen? 6k vind ik toch wat fors voor een Seamaster eigenlijk…

1 like

10% korting moet wel lukken. Zou proberen voor de 15%. Circa 13% lukte eind 2022 voor een speedmaster

Ik ga ze vandaag nog even bellen om te checken. Maar de groene is wel wat meer gewild natuurlijk dus wellicht is het dan lastiger :thinking:

Als het een gewild model is met een levertijd zullen ze geen korting geven, waarom zouden ze ? ( zeker omdat er nog maar een beperkt aantal AD’s zijn en de grote spelers dus meer macht hebben )
Ik weet niet of dat in dit specifieke geval ook zo is.

“Het is natuurlijk een nieuw en redelijk gewild model, maar op Chrono24 zie ik ze al wel zo goed als nieuw voor rond de € 5500 staan.”
En dan zou een AD een nieuwe voor minder verkopen ?

2 likes

Korting gaat niet lukken.

5500 is minder dan de adviesprijs van 6000 dus wellicht kan er dan toch wel korting gegeven worden? Die op Chrono staan ook ‘als nieuw‘ Ik ga het in ieder geval gewoon vragen en dan zien wel wel, en anders wacht ik gewoon een jaartje, geen haast :grin:

1 like

En tegen dan lapt Omega er zeker weer 10% bij en heb je spijt dat je hem niet gekocht hebt :zipper_mouth_face: :innocent: .

3 likes

Maarruh… wil je em ooit verkopen dan kun je em echt beter op staal kopen en de rubber band eventueel zelf erbij kopen… Ik heb ooit de fout gemaakt iets op leer te kopen waar ik later de oem stalen band toch wilde. De prijs was zeer hoog.

4 likes

Dat is een goed punt :joy:

1 like

Wellicht dat ik ‘m ooit wel wil verkopen, maar dat hoeft ook niet voor de hoofdprijs dus dat maakt me niet zoveel uit. Het is alleen de vraag of deze net zo gaat dalen qua waarde als de andere kleuren, maar zoals ook gezegd gooit Omega vast wel weer de prijs omhoog. Dilemma’s… :sweat_smile:

1 like