Nice
Even weer mijn nato band ipv de mesh band op mijn seamaster NTTD omega gezet , ook wel erg mooi natuurlijk
Heb een 22.65.80.00 gekocht en nu vraag ik me af of deze origineel is. Voelt goed, ziet er mooi uit, maar… Overal op internet zie ik dat op 00, 15, 30 en 45 een ‘puntje’ zit, bij mij juist niet. Woon in de buurt van Arnhem. Weet iemand een adresje in de buurt waar ik het horloges op echtheid kan laten controleren?
Ah kijk, jij hebt dat wél. Het gaat om de platte kantjes van de bezel/ring die je bij mij ziet bovenaan, bij de twaalf uur, de 6 uur en de 9 uur. Jij hebt daar juist geen platte kantjes, maar hoekjes. Bovendien lijkt de bezel bij mij niet draaibaar (of hij zit écht goed vast), terwijl daar toch wel zou moeten kunnen.
Je bedoelt de vorm van de bezel zelf? Ik denk dat dat meer komt door verkeerde montage van de bezel-inlay bij jouw model. Ik denk een stukje onkunde van diegene die eraan gewerkt heeft?
Want iedere hoek van de bezel moet uitlijnen op 5 minuten. Dus de punt bovenin! Dat zie je terug op alle Seamasters.
Wel gek dat de bezel vast zit. Uiteraard zou hij moeten kunnen draaien. Je hebt ook het Quartz model toch? Je zou hem eventueel voor een service kunnen afgeven bij Omega. Alleen moet je wel rekenen op min. 600 euro.
Edit: ik zie nog geen aanleiding waarom die van jou niet echt zou zijn.
Ja, net met rubberhandschoen geprobeerd met meer grip: bezel draait wél, ik was te vroeg. Maar makkelijk gaat het niet. Nou duik ik niet, dus dát is niet zo erg.
Als 'ie maar origineel is.
Het viel me op toen ik hem naast m’n andere hield:
Trouwens ook een beauty, die laatste foto van jou.
Enig idee overigens waar ik die van mij op echtheid kan laten checken?
Hoe bevalt die mesh? Is dat een aanrader om los te kopen bij de Seamaster? Of beter een Staib?
mij bevalt hij zeker heel goed, deze draag ik ook het meeste
Ik heb zelf mij Seamaster ‘ingeruild’ voor een 16570, ik vind het formaat van de Rolex een stuk fijner maar ik mis de Seamaster nog wel regelmatig…
Op je foto lijkt t of de datum niet netjes staat, of het is net voor de datumwissel?
Dat snap ik, de seamaster is veel mooier.
Was inderdaad om iets van 23:30 uur.
Bij Van Baal in Nijmegen geweest, na inspectie ‘geloven’ die in de echtheid, dus da’s goed om te horen. Texel is inderdaad ooit eens anders gezet. Stoort me verder niet, kan ik altijd bij een beurt laten herstellen.
Positief!
Stond er wind dan?
Mooie foto
Vraagje?, Ik ben al een tijdje op zoek naar een Omega Seamaster 2254.50 en heb er één gevonden op Chrono24. De verkoper vraagt €3450 voor een full set, maar er staat geen productiejaar vermeld. Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die vertelde dat het kan gebeuren dat ze bij verkoop vergeten zijn om het jaartal toe te voegen. Hierbij mijn vraag kan dat? en heeft dit invloed op de prijs. Bovendien wil ik graag weten of €3450 een redelijke prijs is voor dit model.