Omega oplichter marktplaats

Ik ben het schip in gegaan voor 150euro. Inclusief verzenden.
Was een nette naam, helaas rekennummer had een andere naam… Dit gaf al enig wantrouwen maar toch doorgezet…

Jongens wel een beetje doordenken aub… 85 of 150 voor een cosmic in deze staat? Die zijn gemakkelijk 650 tot 750 waard.

13 likes

Waarom niet gelijk oversteken functie geprobeerd?

1 like

Tja, dom en overhaast. Zoals al gezegd, hij verkocht heel veel dingen op marktplaats dus het leek wel vertrouwd. Eerder nog nooit problemen gehad met marktplaats en overmaken. Erg vervelend. Weinig aan te doen vrees ik ook.

Ik weet niet wat het is met marktplaats de laatste tijd, maar ik vertrouw bijna niets meer.
3 minuten rondkijken op marktplaats en ik heb ‘de volgende’ al gevonden.
EDIT
VANAF HIER TEKST VERWIJDERD

1 like

1/1 ofwel een nepper

4 likes

Wat is die naam? Wellicht kan je de persoon een bezoekje geben?

Laatst ook een Rolex Speedking, weinig voorkomend model. Foto was rechtstreeks van Chrono24 af gestolen. Maar dat account leek dus wel heel verdacht, 1 advertentie etc. Dit leek oprecht anders.

Daar schiet je ook niks mee op. Krijg je een baksteen in een doos opgestuurd.

4 likes

Zelf al een aantal keer gebruik van gemaakt en werkt erg goed.

Als de verkoper hier niet mee akkoord wil gaan weer je al hoelaat het is.

Kijk maar eens naar het kassa item er over.

2 likes

Afhalen is de gouden regel! Ook al is het super ver. Ik heb die dure les ook geleerd. Bij mij had de persoon een bestaande account gehackt en daarmee de horloge aangeboden. Natuurlijk nooit niets gezien. Verder heb ik geprobeerd via Amro de account te laten blokkeren, maar dat ging niet en via de politie later te weten gekomen dat deze was geopend met een valse identiteit… Begrijp wie het kan. Kortom, voorzichtigheid is key! Hier in België stel ik voor dat ze het horloge opsturen en dat de “inning” kan gebeuren door Bpost. Zo loopt de verkoper geen risico en de koper ook minder. Vraag wel altijd of je de inhoud mag zien voor je betaalt en aftekent! :scream:

2 likes

Klopt, systeem is niet waterdicht. Ik had zelf bij alle keren al wat meer onderzoek gedaan naar de verkoper, zoals telefonisch contact en adresgegevens.

Maar als je dan de gok toch neemt om iets te laten verzenden via marktplaats dan doe ik het altijd via gelijk oversteken.

Het bied geen meerwaarde maar kost een hoop extra. Leuke trucjes van MP om meer geld te verdienen :wink: Zelfde met die betaalverzoeken e.d.

2 likes

Ik koop meestal geen Rolexen van €100 dat scheelt al een hoop :joy:

Dat marktplaats zoveel mogelijk wil binnenharken klopt, verder is het schandalig dat ze zo weinig tegen oplichting doen.

1 like

Allemaal gehackte accounts. Helaas.

Groetjes uit Nigeria, het is hier geweldig :+1:

10 likes

Ik wilde van de week een e-reader kopen, een Kobo H2o.

Denk dat er wel 5 werden aangeboden met, ofwel een 1 maand account, of een 8 jaar account.

Allemaal oplichters. Het is momenteel kassa.

1 like

Mensen zijn op verlof en handelen minder snel op ‘er is een nieuwe IP op je account ingelogd’ mails, durf ik vermoeden.

Ik haal enkel nog op.
Meer nog, ik koop niets meer op MP en consoorten. Klaar mee. Ebay énkel met Paypal.

3 likes

Ik heb al een paar keer wat via Chrono24 gekocht.
Die werken met een derden rekening waar je geld op blijft staan totdat je het horloge hebt ontvangen en goed hebt bevonden.
Als er wat mis is kun je je geld terug halen.
(dat heb ik dus een keer gedaan)

2 likes