Geen oplichter, iemand die een druppel te veel in zijn emmer had ontvangen. Ik hoop dat je zelf naar binnen bent gelopen. En aangifte tegen die verkoper heeft gedaan. Vals uitgeven als agent mag niet. En mocht hij daar wel werken even hem even uithoren bij zijn collega’s. Of dit de manier is om je ambt te misbruiken.
Er zijn af en toe mensen bij die al die gelukszoekers op marktplaats beu zijn.
De belachelijk lage biedingen vliegen je om de oren als je iets van waarde aanbiedt.
Zelfs met een vraagprijs er bij.
Het is absoluut een zeer lage streek om je op deze manier in het ootje te nemen.
Maar ga ook eens bij jezelf na hoe onrealistisch je bod eigenlijk was en wat voor signaal je daar zelf mee afgeeft.
Als iemand je op deze manier te grazen neemt, zal je de verkoper ook het gevoel hebben gegeven door jou in de maling genomen te worden.
Ik moet me soms ook weleens inhouden als de zoveelste het vanavond wel even op komt halen voor de helft van de prijs.
Het maakt niet uit hoeveel je op een tweedehands product biedt. Al biedt je een euro voor een Rolex. Als verkoper kun je een bod afwijzen, accepteren en in het ergste geval kun je de persoon blokkeren.
Het feit dat je een bod aan iemand doet wat niet realistisch is, doet niemand kwaad. Als je het dan leuk vind om vervolgens iemand te vernederen, kosten te laten maken, 300 kilometer te laten rijden met alle gevaren van dien voor enkel een te laag bod vind ik niet goed te praten. Wat mij betreft zit er dan iets niet helemaal goed in de bovenkamer van de betreffende persoon en zul je je echt kritisch moeten afvragen of je niet beter van marktplaats af kunt gaan.
In dit geval, 1 Euro voor een Rolex bieden? Gewoon even glimlachen en bod verwijderen. Of zeggen dat het in Tinboektoe Centrum bij McD kan worden opgehaald.
Als je genaaid wordt op MP ben je het zelf schuld. Je wordt duizend keer per dag ondertussen gewaarschuwd. En dan lees je “sinds een paar maanden”, kom op zeg, is al jaren bezig. Moet altijd lachen om deze verhalen.
Er zijn altijd mensen die als vliegen op zoet, afvliegen op koopjes. Een beetje slimme oplichter maakt daar handig gebruik van.
Als ik op marktplaats iets koop zijn het goedkope tweedehandsboeken.
Dit zijn vaak bieders die net zolang doorgaan met berichtjes sturen tot ze wel een reactie krijgen is mijn ervaring.
Daarnaast, als je een hoop van dit soort bieders in korte tijd hebt, wordt het gewoon irritant.
En het nodigt mensen ook uit om net boven de hoogste bieder uit te bieden, die al belachelijk laag heeft geboden.
En je hebt, in het geval van marktplaats, ook altijd nog de mogelijkheid om een ‘bieden vanaf’ prijs te bepalen.dat hoeft niet per definitie jouw laagste prijs te zijn maar daarmee voorkom je wel biedingen die je als ‘belachelijk laag’ beschouwen zult.
Op het moment dat je bieden vrij laat op een plaats als marktplaats, dan sta je dus toe dat er ook dergelijke biedingen binnen komen.
Los van het feit dat er natuurlijk ook andere prijsmogelijkheden zijn, zoals n.o.t.k. en dergelijke.
Het kan natuurlijk zijn dat je op marktplaats tegen een juweeltje aanloopt van iemand die niet echt weet wat die verkoopt c.q. de waarde niet kent. Die zou zomaar dat lage bod kunnen accepteren. Net als bij de kringloop vondsten of rommelmarkt aankopen . Je kunt het zo’n bieder ook niet helemaal kwalijk nemen, voor het proberen. Bied je de mogelijkheid, is het wachten op de eerste die er gebruik van maakt.
Ik verkoop best vaak een horloge op mp maar dat nog nooit gehad eigenlijk
Het is mss irritant maar niet meer dan dat. Met iemands bod akkoord gaan en hem voor niks laten komen is wel meer dan alleen irritant, dat is onacceptabel
Maar daar ben je dan snel klaar mee lijkt mij…dan stuur je een mail terug en afgelopen. Er kan dan niet iemand nog met een eurootje overheen omdat er geen bod staat.
Ik denk dat er ook wel genoeg zijn die afdruipen bij een realistische bieden vanaf prijs en begrijpen dat het geluk niet daar te zoeken is.
Natuurlijk zit er altijd wel iemand tussen die het negeert, maar oké, dat kun je niet voorkomen in een dergelijke omgeving en de wildgroei aan (ver)kopers daarbij.
Dat zal bij de horlogemarkt hier minder zijn. Om het bij mijzelf te houden, ik ‘durf’ vaak niet eens €50 of €100 minder te bieden op sommige advertenties hier…