Tijdens het surfen op het wereld wijd web kwam ik op de website van Omega deze patser tegen.
De Omega Seamaster Ploprof.
Met een diameter van 47mm is dit zeker geen horloge voor de kleine pols.
Maar wauw wat is dit een ruige klok.
The OMEGA Seamaster Ploprof is the world’s most recognizable dive watch. The models in the current collection are equipped with the revolutionary OMEGA Co-Axial calibre 8500 or the fully magnetic resistant OMEGA Master Chronometer calibre 8912, so they deliver the best Ploprof performance ever.
Hij is prachtig, een terecht icoon! Overigens is het bovenste plaatje van voor de laatste modelwijziging en de onderste wel het huidige model.
Persoonlijk vind ik een transparante bodem niet horen op een duiker en zou ik voor het vorige model gaan, die vind ik overall toch net iets mooier, ook aangezien ik geen titanium fan ben.
Ik heb gelezen dat het originele model uit de jaren 70 eigenlijk van titanium was bedoeld, maar vanwege het gebrek aan productiemogelijkheden is dat destijds niet gelukt. De titanium versie is dus eigenlijk trouw aan het oorspronkelijke ontwerp.
Ah, de Proplof, waarschijnlijk het enige horloge dat zowel lelijk als super cool is. Alleen kopen als je bereid bent dagelijks de volgende vraag te beantwoorden: “GVD, wat is dat?”
Fantastisch horloge de Ploprof! Het was een toolwatch waarbij geen concessies zijn gedaan aan de looks, het is gewoon 100% functionaliteit. Daarom IMHO meer een diepzeeduiker dan bijvoorbeeld de Rolex DeepSea. Dan is het wel een beetje jammer dat ze er bij Omega een remake van maken die dragers niet meer gaan gebruiken om te duiken.
Als ik het voor het zeggen had bij Omega dan zou ik een remake gemaakt hebben van het prototype van de Ploprof die het destijds niet gehaald heeft vanwege de mindere functionaliteit. Maar wel mooier is en beter draagbaar.
Nu dat we geen off-topic meer hebben moeten we maar wat meer van deze unieke horloge’s posten. Het moet toch niet altijd een verkoop, nieuwe aanwinst of dergelijk. Miss is het een leuk idee om een Gekke duiker topic te strarten met eens niet de gebruikelijke seiko’s Certina’s rolexen Longines …