Omega pre moon en new moon

Een tijd terug ben ik in het bezit gekomen van een Omega speedmaster pre moon tropical.

Afgelopen vrijdag heb ik daar de nieuwe omega speedmaster new moon aan toegevoegd.

Welke van de twee heeft jullie voor keur?

Uploaden: 20210723_235402.jpg…

Ook heeft de vintage tropical dail een waarde daling door gemaakt… iemand een vermoeden waar deze daling vandaan komt?

Ps: mijn onderbuik zegt dat deze nieuwe omega een zinloze toevoeging is op mijn verzameling aangezien hij optisch bijna het zelfde oogt als mijn vintage speedy.

Wat is jullie mening??

16 likes

de nieuwe.

De oude, als die wat frisser was geweest.

1 like

De oude is nooit gepolijst geweest verder is de haselite orgineel en ook niet gepolijst.

Schoon is hij… wat bedoel je met frisser?

Ik denk dat ze elkaar leuk aanvoelen. Een klassieke 911 kan ook prima in dezelfde stal staan als een moderne 911. Beide top met beide hun charme.

1 like

Het glas van de oude krasvrij maken, dat wel. Met polywatch.

Hesalite.

Gewoon frisser. Geen bevlekte tritium op de plaat, lume in de wijzers etc etc.

1 like

Ja daar heb je een punt… maar de echte liefhebber wilt hem het liefst orgineel houden.

Dat betekent dat relumen hem minder kostbaar/geliefd maakt.

Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen en ik ken er toch een boel.

Bedoel je liefhebbers die hem liever gepolijst hebben ? Of waar doel je op?

1 like

Ik had in mijn goede dagen mooie vintage speedmasters. Een 105002 bijvoorbeeld. Het moest volledig origineel zijn. En niet gepolijst, al weet je dat niet altijd zeker. Maar afgeragde horloges liet ik aan me voorbij gaan.

3 likes

Ik bedoel dat mensen de term echte liefhebber gebruiken alsof het een speciaal ras is. We zijn hier allemaal liefhebbers.

9 likes

Dit bv ? Wel geen lume in de wijzers, maar relumed wil ik ze niet

4 likes

Niet allemaal. Sommige mensen zijn hier alleen maar voor de drama.

3 likes

Ugh no way :nauseated_face: watergekoeld is voor mietjes

Relumed wijzers passen vaak niet bij de patina op de dial. En wie wil er nou luminova als er tritium in hoort. Koop dan een nieuwe zou ik zeggen.

2 likes

Je kan deze dagen gewoon (opnieuw) tritium laten aanbrengen. Met het blote oog nauwelijks verschil met het tritium van 50-60 jaar geleden.

Relumen met superluminova doen ze zelden volgens mij, dan zetten ze gewoon nieuwe wijzers in (service parts)

1 like

Ja dat klopt maar heb er bij de service op aangedrongen om het te laten zoals het is.
Alleen het gedacht al.
Doet doet de volgende eigenaar dan maar als ie er niet mee kan leven.

1 like

Ik zou zeggen de nieuwe, met de bracelet van de oude :ok_hand:t3:

2 likes

Precies; hou het ook liever origineel.
Maar in geval van een prachtige tropical maar waarvan de lumen echt te ver heen is, zal ik wel twijfelen tbh.