Omega pre moon en new moon

Dan heb je de afgelopen dagen genoten. :joy_cat:

4 likes

Ja prachtig was dat

1 like

Mooi setje Jeff! Persoonlijk zou ik het glaasje van de pre moon opfrissen en iemand zoeken die de wijzers kan voorzien van lume die niet vloekt met de leeftijd. Ik vind zo’n klassieker prachtig maar deze heeft voor mijn smaak iets teveel van het goede. To each his own! Geniet van deze twee mooierds :+1:t2:

Deze ziet er inderdaad echt prachtig uit.! Vele male beter dan het mijne.

Maar goed… wat kan ik er aan doen?

Voor sommige mag het een slecht aftreksel van een ooit prachtig horloge zijn…

Voor mij heeft het horloge veel waarde(emotioneel) dus hij blijft zoals hij is.

Ook stoort het mij niet heel erg, het ziet er op de foto een stuk dramatischer uit dan het in werkelijkheid is.

En als ik in het donker de tijd wil lezen haal ik me telefoon wel uit me zak.

Vintage is duur tegenwoordig. Nieuwe wijzers verminderen de waarde, een servicedial nog meer.

1 like

Ik heb nog een ST69 en die ziet er minder goed uit, wel unpolished maar gebruikt waarvoor ie gemaakt is, om te dragen dus.
Origineel gekocht in een shipstore Botlek Rotterdam, dus waarschijnlijk wel een stukje zeemansleven achter de rug.
En dat heeft ook zijn charme.
De linkse.

3 likes

Hmm, daar heb je een punt… ik benader zoiets niet echt met resale value in het achterhoofd. Ik vind iets mooi. Of niet. Ignorance is bliss :slight_smile:

Uit welk jaar is De Ouwe? En welke referentie?

Hele Mooie exemplaren!

Hoe lopen ze ?

Mijne is nog redelijk accuraat. Ongeveer 10 minuten per week verlies.

145.022 1969 861 uurwerk geloof ik… Pre moon dus geen text op achterkant.

Definitie van accuraat is bij mij accurater. :thinking:

1 like

De oude…

Niets aan doen, plaat en wijzers laten zoals ze zijn, wellicht wat polywatch over het glas en een beurtje voor het uurwerk.

10 minuten per week is geen pan…:dizzy_face:ā€:dizzy:

De oude. Door dat glaasje lijkt het op de foto allemaal nog veel erger dan in werkelijkheid. (hoop ikšŸ˜‰)

Toevallig. Ik heb de 145.022 uit 69 met cal 861 en opgelegd Omega logo. Een ā€œTransitionalā€ Heerlijk horloge :+1::+1:

4 likes

Geen idee eigenlijk, wel beide geserviced.

Haha absoluut dat ben ik met je eens @yy77
Maar voor een horloge van 54 jaar oud zonder ooit service te hebben gehad vind ik het toch vrij machtig dat hij dan nog zo " niet accuraat " loopt

Een service zal je iig voor de volgende 54 jaar plezier geven, ik weet wel wat ik zou doen.

Ik overweeg dit ook te doen… maar heb me laten vertellen dat ze hem dan polijsten en de lumen opnieuw aanbrengen… iets wat ik niet wil.

Wellicht ben ik verkeerd geĆÆnformeerd.

Bovendien draag ik het horloge nauwelijk.

Een prachtig horloge en in uitstekende staat zo te zien.

EEN OPEN VRAAG: hebben jullie je horloges laten taxeren? Ivm verzekering.

En zo ja hebben jullie een speciale verzekering voor je horloges afgesloten?

Ik denk dat dat wel gebeurd in Zwitserland maar wellicht bij @Horloge24 of fj de groot in Gouda op verzoek niet.

1 like