Omega raakt achterhaald?

I.m.h.o. gedraagt Omega zich tegenwoordig als Rolex. :wink:

Ik ben liefhebber van het merk Omega, ondanks dat ik de vormgeving van hun boutiques echt verschrikkelijk vind, de prijsstijgingen nergens op vind lijken (zelfs twee keer in 2019 en 2022) en driekwart van de catalogus mij niks doet.

Het is wel een historisch relevant merk en ze zijn bereid om risico’s te nemen bij de speciale uitgaves, zoals de Silver Snoopy 50th met de animatie in het achterdeksel of de revival van het 321 uurwerk. De Snoopy had ook goed verkocht zonder deze gimmick en het kan ook problemen met betrouwbaarheid opleveren. Ook het nieuwe “Spirate System” is weer een stap voorwaarts naar extreme precisie. Ik ben al blij met mijn 3861 uurwerk dat +1 per dag loopt.

Ik vind het juist jammer dat ze een stap terugdoen in het hele Speedmaster verhaal. De spanning is er voor mij af op dit moment. Als je één of twee Speedmasters had, dan waren die limited editions een leuke afwisseling en greep je er naast, kon je het bij de volgende weer proberen. Dus in dat opzicht staat voor mij het merk stil op dit moment.

Het spaarvarkentje is wel blij. Horlogeverzamelaars van 20 jaar geleden (die bijvoorbeeld een 5 digit Rolex nieuw kochten) klaagden al 5 jaar geleden over de retailprijzen en dat ze er niet meer aan wilden doen. Wellicht zijn wij er nu ook beland? Shift happens.

9 likes

De beste post in dit topic :ok_hand:

1 like