Omega raakt achterhaald?

Goed bezig! :facepunch:t2:

1 like

bv Tudor, die wel veel stappen maakt

Gaaaaaaaaap

2 likes

Eens. Een planet ocean, zeker ook de generatie hierna, is megaveel horloge voor je geld. Of die vorige generatie seamasters. Die 41mm ceramic. 3x toffer dan een BB maar bijna net zo duur.

Uit het persoonlijk archief
b37d2754adc9fed516be714d3d0b302e433d469d_1_643x500

4 likes

Groen! Grooooeeeennn!

2 likes

Ik kan mijn Seamaster nu tweedehands verkopen voor meer dan ik er drie jaar geleden nieuw in de doos voor gegeven heb…

Op chrono zie je toch ook wel bedragen die hoger zijn dan list

Buiten de certificering, materialen enzv.
Het draait volgens mij meer om persoonlijke smaak en voorkeur, en of men het geboden horloge het gevraagde geld waard vindt.
Ik heb zelf wel een soort van voorkeur voor Omega, eigenlijk alleen voor de speedmaster, en beloof mezelf die gaat er ooit komen.
Ik kocht in 2003 2 IWC’s, was in de coole, nu o zo foute, marketing campagne van IWC, als goedkoper alternatief werd me de speedmaster gepresenteerd, door het verschil in specs en soort van mindere zaken aan de speedmaster niet gedaan.
Nu recent weer het plan om weer eens voor een speedmaster te gaan, passen, bekijken, heh aan de mindere zaken nog niet veel veranderd, vb het saphire glas met de melkrand, toch met een sub naar huis gegaan, een week of wat later soort van spijt gekregen nog maar eens langs gaan, hmm niet zeker even naar de IWC boutique gelopen, met de nieuwe 43mm pilot naar huis.
Voor diegene die regelmatig internationaal vliegen, loop eens langs de Omega shop en let eens op de rolex shop. Omega leeg (vitrine vol), rolex veelal vrij vol ( vitrine vol met pasmodellen vrijwel niks te koop) Eigenlijk is een speedmaster altijd wel direct beschikbaar in meerdere varianten, de man in de shop vertelde dat de 3 prijsverhogingen van afgelopen jaar de vraag flink had doen afnemen, en die van dit jaar erbovenop niet veel goed deed, zelfs de niet te hoeven betalen van de 21% btw veranderd al niet veel meer wist men mij te vertellen.
Ik zal dan ook nooit bij een ad of boutique een speedmaster kopen voor de volle mep als ik hem op Schiphol voor 21% minder kan kopen.
Denk niet dat Omega in staat gaat zijn om zich met Rolex te gaan meten.
Slimme marketing en overal bij evenementen aanwezig zijn waarbij het grote publiek ook is, heeft Rolex volgens mij een voordeel opgeleverd die moeilijk meer in te halen is.
Voor mezelf is het vooral de persoonlijke voorkeur, en de mindere zaken waar ik in 2003 op ben gewezen, die me nog steeds tegenhouden als het er op aankomt om de trekker over te halen, en toch telkens weer voor iets anders kiest.
Waarde verlies boeit me overgins niets, wel als iets overvraagd wordt en mijn gevoel zegt me dat de speedmaster dit niveau voorbij is, en nu bij mij althans mee gaat wegen in de beslissing om tot aanschaf over te gaan.
Verder een mooi merk, met mooie technische innovaties waar andere merken jaloers op zijn, en een aantal horloges met net zo’n historische waarde en verleden als sommige andere merken, maar voor mij als het er op aankomt net niet doen.

7 likes

Toegegeven, ze hebben 50j geleurd met hun maanlanding, maar nu liggen hun ambities veel hoger. The sun, mars, and youranus .

Vind ze wel wat duur geworden, maar maken mooi gerief. Prijsstijgingen zijn helaas de trend bij alle Zwitserse merken.

2 likes

Eigenlijk terecht. Uiteindelijk is het een bedrijf met winstoogmerk en zoeken ze manieren om winst te maken. 50 jaar lang hadden ze een manier om dat te doen. Wanneer dat niet meer lukt, dan maar de prijzen verhogen.

Gezien ze blijven verkopen ziet de markt dit toch anders…

Ik dacht altijd dat het Omega was die de maanmissie in 1969 leidde. Blijkt dat het bedrijf NASA te zijn. :face_with_raised_eyebrow:

4 likes

Dit loopt nog soepeler dan springdrive.
720 tikken per seconde, magnetische aandrijving.

Springdrive loopt continu, maar stottert (vertraagd afgespeeld pas zichtbaar) door de rem.

2 likes

Ik ben heel benieuwd naar het horloge bij de volgende maanlanding (2025?) - zou Omega alles op alles zetten om wederom om de pols te zitten?

Mooi spul, niks mis mee…

8 likes

Komen ze dan eindelijk?

Yep. Volgens de meneer die er duidelijk wat van wist 2 problemen gehad bij opschalen productie:

Frameloos datum venster gaf problemen met afwerking randen, nu aangepast met toegevoegd frame
Kleuren van de dials niet stabiel

De rode en gele zijn spectaculair, groen zeer fraai. Maja, kent uzelve. Uiteindelijk draag ik toch alleen blauw, wit en zwart.

5 likes

Ik hoop voor hen van wel. Zou ook cool zijn moest American Optical met een update van hun zonnebril komen. Want qua draagcomfort kan die niet meer mee met de huidige standaarden.

1 like

Zowel @n_visser als @Bernard hebben “het bij het rechte eind.”

Beider remarks zijn onafhankelijk van elkaar “gewoonweg waar.”

2 likes

De vraag stellen is 'm beantwoorden. Overigens, als je iedere keer weer kijkt naar een bepaald ding, maar dan toch besluit voor iets anders te gaan om vervolgens weer keer-op-keer naar dat ene ding te kijken. Ben je dan hardleers en maak je keer-op-keer dezelfde fout, of ga je dan eens een keertje doen wat je hart je ingeeft? Ik zeg, iets met ezels en stenen… :wink:

2 likes

Zowel @n_visser als @Bernard hebben “het bij het rechte eind.”

Beider remarks zijn onafhankelijk van elkaar “gewoonweg waar.”

1 like