Omega achterhaald noemen en dan met Tudor aankomen, raap me op. Als er 1 merk dood en doodsaai is, is het wel Tudor.
Is het niet meer dat Omega gewoon altijd een stuk voorliep op innovatie en de stappen nu gewoon kleiner worden, waar de rest nog een flinke inhaalslag kan maken?
De enige mooie Omega,
(wat mij betreft dan, met wel een stukje respect belevingsgebeuren de kant op naar mensen die dat dan niet vinden)
Alleen jammer dat ie te klein is…
De enige echt mooie Omega,
(wat mij betreft dan, met wel een stukje respect belevingsgebeuren de kant op naar mensen die dat dan niet vinden)
Alleen jammer dat ie te klein is…
Omega vind ik zeker niet achterhaald, wel verlies ik interesse in het merk doordat de prijsstijgingen erg gortig zijn de afgelopen jaren. Voor minder budget kan ik ook een gave Tudor kopen. En als ik toch zoveel geld moet neerklappen dan liever een Rolex of JLC. Heb gewoon meer feeling voor deze merken.
En ik vermoed dat meer mensen dat hebben, want commercieel gezien doet Omega het ook minder. Jarenlang het tweede merk achter rivaal Rolex, maar sinds vorig jaar inmiddels van de troon gestoten door Cartier.
Omega slaat, naar mijn bescheiden mening de plank een beetje mis. De prijzen nieuw stijgen erg flink, restwaarde zinkt, of blijft op hetzelfde pijl, dus met 10-tallen procenten verlies de winkel uit met een nieuwe.
Is toch ook niet zo? Ik verkocht een jaar of 10-15 geleden mijn Seamaster voor €785. Hetzelfde horloge betaal je nu het 3 dubbele voor, en dat geldt eigenlijk voor alle horloges uit die tijd (Planet Ocean, Speedmaster etc).
Dat je tijdelijk even op de retailprijs inlevert is niet meer dan normaal. Alleen flippers of hobby-investeerders vinden dat vervelend.
Met de 1957 trilogie, de broad arrow speedy’s, de DeVille, recentelijke sector dial releases, de Railmaster en de Constellations vind ik dat Omega juist erg veel te bieden heeft naast de Speedy.