Omega raakt achterhaald?

Kijk even naar de laatste technische innovaties van de laatste 20 jaar in horloge-land… bijna allemaal zijn ze Omega…

Het feit dat je in één adem Tudor noemt als een merk die het wél goed doet vind ik op z’n minst lachwekkend te noemen :sweat_smile:

is een eeuwigheid inderdaad. Je geeft het antwoord dus eigenlijk al zelf al.

Ik denk dat hierin Tudor beter presteert. Ze hebben meer een “u vraagt, wij draaien” mentaliteit. En hoe je het wendt of keer, Omega raakt flink wat potentiele klanten kwijt aan Tudor.

Mijn doel is overigens niet om Tudor op te hemelen. Ja ik heb twee Tudors in de collectie, maar wil nu juist een keer een Omega.

Had omega maar een mooi model in de collectie. :man_shrugging:

3 likes

Komt toch allemaal weer op smaak neer; Tudor heeft echt geen enkel model waar ik warm voor loop :grimacing:

4 likes

Tuurlijk.

3 likes

Misschien haal je hier wat wijsheid uit.

1 like

Om eerlijk te zijn vind ik tudor horloges gewoon kopieën van rolex. Het voordeel daarvan is dat je een rolex kunt kopen maar met een ander merkje erop en lager in de prijs.

Vind de BB 36/39 etc serie wel mooi evenals de tudor chrono… Toegegeven, die is wel iets anders dan de daytona, maar you get it. :slight_smile:

2 likes

Maareh, Metas is toch gewoon onafhankelijk? Dat doet toch niks af aan de samenwerking met Omega? Trouwens: als iets aan bepaalde standaarden moet voldoen, dan maakt het toch ook niet uit dat iets niet onafhankelijk is?

Metas is onafhankelijk maar heeft omega wel de inhoud van de test mee bepaald. Zo ja, hoeveel invloed hebben de eigenschappen waar omega op inzet? Geen idee.

Vertrouwen is goed, (externe onafhankelijke) controle is beter. Wat dat betreft is wat omega en tudor doen met METAS beter dan wat rolex doet.

2 likes

Ik denk dat Omega ook klanten verliest aan Tudor, omdat Tudor een soort van het nieuwe Omega is qua prijsklasse in dit consumenten segment.

Qua marketing doen ze het allebei prima, de normale man kent ze allebei mogelijk wel.

3 likes

1 like

uitmelken_400x400

3 likes

Moet ik daar dan aan meedoen?
Wat anderen doen beweegt mij niet zo.

Ik kies nog steeds enkel wat naar mijn opinie een goede prijs-kwaliteitverhouding heeft.

Heel verstandig!

In principe kies ik ook voor SOC horloges.

Uitzonderingen daargelaten.

1 like

Security Operations Center?

1 like

Je kunt gemakkelijk betogen dat geen enkel mechanisch horloge een goede prijs-kwaliteitverhouding heeft denk ik. Toch kopen we die dingen.
Er speelt meer mee dan alleen intrinsieke kwaliteit kennelijk.

2 likes

Ik was op de hoogte, dank u.

Och. Sommigen vinden dat ik wel leuk kies.

11 likes

Zeker. Puur value for money zou je altijd een Casio moeten pakken: degelijk, waterdicht enz. voor een grijpstuiver.

Vandaar ook de nuance: wat ik een goede vfm vind.
En mijn mening hoeft niet die van anderen te zijn.

Die UG van de eerste foto en die Mathey-Tissot vooral….:heart_eyes:

1 like